12.08.2017, 15:54

Amazon chce predávať aj vstupenky, hľadá partnera

Obchodný model si internetový predajca s úspechom otestoval vo Veľkej Británii.

Hodnota značky v miliardách eur je 55,19 miliárd. Medziročná zmena v percentách je +29.
Zdroj: Reuters

Americká spoločnost Amazon, ktorá je najväčším internetovým predajcom na svete, hľadá v Spojených štátoch partnera, s ktorým by predávala vstupenky na kultúrne a spoločenské akcie. Tie už Amazon úspešne predáva vo Veľkej Británii.

Pokiaľ sa firme podarí nájsť v Spojených štátoch partnera, môže zásadne zmeniť rozdelenie veľkého a lukratívneho trhu. Americkí spotrebitelia majú averziu k poplatkom pripočítaným k cenám vstupeniek, pričom usporiadatelia športových a iných akcií chcú zvýšiť predaj. Amazon by zase mal ďalšie lákadlo, ako dostať svojich zákazníkov do predplatenej služby Amazon Prime.

Zdroj: Amazon

​V súčasnej dobe je jednotkou na americkom trhu spoločnosť Ticketmaster, ktorú vlastní firma Live Nation Entertainment. Vzhľahom na jej pevné väzby na amerických prevádzovateľov štadiónov, koncertných sál a ďalších usporiadateľov nebude mať Amazon ľahkú pozíciu.

Spoločnosti Amazon sa v tomto podnikaní darí vo Veľkej Británii, kde od roku 2015 predáva vstupenky na predstavenia vo West Ende. Pri niektorých predstaveniach už predbehol i konkurenta Ticketmaster.

Amazon a Ticketmaster síce už v minulosti o spolupráci na americkom trhu jednali, dohoda však podľa zdrojov agentúry Reuters stroskotala na otázke, kto bude mať kontrolu nad údajmi o spotrebiteľoch.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.