StoryEditor

Nestlé čelí žalobe. V reklame vraj okopírovala známu počítačovú hru od Atari

20.08.2017, 14:04
Autor:
ČTKČTK
Hru Breakout vytvorili v 70-tych rokoch Jobs a Wozniak, zakladatelia spoločnosti Apple.

Francúzsky výrobca videohier Atari obvinil švajčiarsku potravinársku firmu Nestlé, že vo svojej reklamnej kampani na čokoládové tyčinky Kit Kat okopírovala jeho videohru Breakout zo 70-tych rokov. Podľa obžaloby spoločnosť vedome využila vzhľad hry.

Breakout vytvorili zakladatelia spoločnosti Apple Steve Wozniak a Steve Jobs ako nástupcu hry Pong. Úlohou hráča je zničiť rad farebných tehličiek. Atari tvrdí, že vo reklamnom videu sa objavila hra veľmi podobná Breakoutu, ale tehličky v nej boli nahradené tyčinkami Kit Kat.

V reklame s názvom Kit Kit: Breakout vystupuje niekoľko ľudí rôzneho veku, ktorí počas pracovnej pauzy sedia na pohovke a hrajú videohru, kde odrážajú loptičku a tá ničí tyčinky Kit Kat.

Firma Atari tvrdí, že podoba s ich pôvodnou hrou je "zrejmá a očividná" a že Nestlé nemôže tvrdiť, že je nevinná. Hovorca švajčiarskej spoločnosti k tomu povedal, že ide o reklamu, ktorá bežala len v Británii v roku 2016 a Nestlé ju nemieni znovu použiť. Proti obvineniu sa bude dôrazne brániť.

01 - Modified: 2022-03-19 05:43:26 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré zostali v Rusku. Prečo neodídu a akú cenu za to zaplatia? 02 - Modified: 2020-10-23 07:29:49 - Feat.: - Title: Nová kampaň od značky ORION reaguje na častejšie sledovanie televízie 03 - Modified: 2020-07-13 10:58:09 - Feat.: - Title: Veggie značka Garden Gourmet bude dostupnejšia, prichádza aj s komunikačnou kampaňou 04 - Modified: 2020-04-15 11:29:15 - Feat.: - Title: Nestlé vstupuje na trh so svojou veggie značkou 05 - Modified: 2019-08-07 11:10:35 - Feat.: - Title: Káva Starbucks prvýkrát mieri do slovenských obchodov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 06:11