13.09.2017, 06:21

Štyri tipy, ako ideálne naštartovať spoluprácu s influencerom

Až 94 percent tých, ktorí vyskúšali influencer marketing v praxi, tvrdí, že je to efektívna cesta.

Štyri tipy, ako ideálne naštartovať spoluprácu s influencerom
Zdroj: archív

Influencer marketing je dnes jeden z najzaujímavejších spôsobov pre značky či marketérov ako osloviť potenciálnych zákazníkov. Ak značky využívajú influencer marketing správne, môžu zvýšiť konverzie, posilniť značku, zvýšiť zásah, dôveryhodnosť či engagement. Ak uvažujete nad tým, že na komunikáciu využijete influencera, existuje niekoľko pravidiel, ktoré by ste mali určite zobrať do úvahy. Úspešnými prípadovými štúdiami sa bude zaoberať Online Summit 2017, niekoľko dobrých rád vám ponúkame aj v dnešnom článku:

1. Vyberte si správneho influencera pre vašu značku

Ak na začiatku budete premýšľať iba o financiách, nepôjdete správnym smerom. To, čo je rovnako dôležité, je vybrať si pre svoju službu správneho influencera. A to určite neznamená, že najdôležitejší bude reach. To, čo je v prípade spolupráce s influencerom omnoho zaujímavejšie je jeho relevantnosť, to akú skupinu ľudí a aký typ ľudí ovplyvňuje. Je veľmi dôležité rozlišovať medzi celebritou a influencerom. Pretože to nie je to isté. Kým celebrita vie spropagovať najnovší produkt celému "obecenstvu", avšak nemusí nikoho presvedčiť o tom, že je naozaj trendy a až vôbec nie presvedčiť na kúpu.

2. Vytvorte silný vzťah s influencerom

Najlepší influencer je taký, ktorý doručí značke či marketérovi tie najlepšie výsledky. To sa stane v prípade, ak si influencer naozaj obľúbi váš produkt alebo službu. Preto je veľmi dôležité, keď budete od začiatku považovať vybraného influencera ako človeka, ktorý vám pomôže zlepšiť váš biznis. Náležite ho oceňte, či už formou bártrovej alebo finančnej odmeny. Úspech kampane však nekončí iba zadaním. Je fajn, ak oceníte prácu influencera tým, že budete na  firemnej stránke zdieľať obsah, ktorý pre vás vytvoril.

3. Nebojte sa byť kreatívny

Ak si vyberáte spoluprácu s influencerom, znamená to, že si idete do netradičnej spolupráce. Každý influencer má vlastný štýl a vlastný spôsob vyjadrovania sa. Ak si už niekoho zvolíte pre spoluprácu, nesnažte sa mu vtlačiť to, čo mu je neprirodzené. Potlačíte tak jeho autenticitu, ktorá je v prípade spolupráce s influencerom jedna z najcennejších.

4. Neočakávajte, že vám influencer predá produkt

Bolo by  veľmi príjemné, ak by influencer ovplyvnil svojich followerov natoľko, že by si váš produkt ihneď aj kúpili. To, čo influencer dokáže, je to, že spropaguje produkt alebo službu cieľovej skupine, odporučí ho, zvýši povedomie o značke. Spolupráca s influencerom prioritne priamy predaj priniesť nemusí.

Ak sa chcete dozvedieť o tom ako čo najefektívnejšie využiť influencera pre svoju značku, príďte sa pozrieť na konferenciu Online summit 2017, ktorá sa koná 26. septembra v Bratislave. Zaregistrovať sa môžete tu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.