09.10.2017, 16:08

Rady výhercov minuloročnej EFFIE: ako čo najlepšie napísať prihlášku na súťaž efektívnej reklamy

Radia odborníci z Istropolitany a Zaraguzy.

Rady výhercov minuloročnej EFFIE: ako čo najlepšie napísať prihlášku na súťaž efektívnej reklamy
Zdroj: Effie

Prvú časť o tom ako čo najlepšie napísať prihlášku do súťaže o najefektívnejšiu reklamu EFFIE AWARDS 2017 “ sme vám už ponúkli. Svojimi radami pomohol Adam Horecký z MADE BY VACULIK . 

V druhej časti sme sa opýtali Veroniky RomsauerovejJuraja Plánovského z Istropolitana Ogilvy, ako vyplniť prihlášku čo najefektívnejšie. O svoje skúsenosti sa podelí aj Juraj Pobjecký zo Zaraguzy.

Aby bola EFFIE úspešná, základ je veriť  kampani

Veronika Romsauerová radí opierať sa o príbeh, ktorý by mal byť zaujímavý: „Sústrediť na to, aby to bol zaujímavý príbeh, aby čitateľ, ktorý nie je uvedený do toho kontextu, vedel pochopiť, že kto je ten good guy – bad guy, čo sa tam stalo a či bola práca naozaj úspešná.“

Juraj Plánovský vyslovil dve hlavné kritériá: jednoduchosť zrozumiteľnosť. Zároveň hovoril o tom ako sa dá rozvinúť marketingový príbeh: „Môže ukázať postavy, môže ukázať značku, ktorá sa dostala do problémov, prípadne čelí nejakej marketingovej výzve, ten trh je proti nej alebo konkurencia je proti nej a preto si zavolá agentúru ktorá je vlastne čarodejníkom, pomôže značke a všetko sa končí happy endom. To je ako v krátkosti  "storka" a celé je to samozrejme potvrdené nejakými číslami, grafmi a inými údajmi," radí Juraj. Plánovský.

Istropolitana Ogilvy minulý rok na súťaži EFFIE AWARDS získala bronz  za kampaň pre VÚB banku s Petrou Polnišovou.

Juraj Pobjecký zo Zaraguzy zhrnul svoje rady do štyroch tipov.

1. „Odporúčam písať prihlášku jednoducho, tento rok bude naozaj tá porota na to nadstavená.“

2. "Vyjadrovať sa v jednoduchých metrikách, ktoré sú najlepšie a budú im ľudia rozumieť."

3.  „Dobrý príbeh je to, čo pomôže predať prihlášku najlepšie. Myslím si, že sa vôbec netreba toho báť.

4. Ak idete prihlasovať prvýkrát, pozrite sa napríklad na Effie.sk alebo Effie.cz, kde sú všetky práce verejné. Kľudne sa inšpirujte. Aj keď máte malú kampaň a dobre napíšete prihlášku, môžete vyhrať.“

Zaraguza získala minulý rok jedno z najprestížnejších EFFIE, keď na EURO EFFIE získala minulý rok zlato za prácu pre Kofolu - čo je pre slovenskú reklamu zatiaľ najvyššie ocenenie v súťaži efektívnej reklamy. V roku 2012 sa to podarilo ako prvej agentúre MUW: Digital (MUW Saatchi&Saatchi), ktorá získala v Bruseli na EURO EFFIE bronz. Bolo to za prácu pre klienta ZUNO banka a jeho uvedenie na trh.

EFFIE AWARDS každoročne oceňuje najefektívnejšie reklamy na Slovensku. Už tradične ju organizuje Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS). Aj tento rok spoznáme najefektívnejšie slovenské reklamy - stane sa tak 24. novembra. Momentálne je to obdobie, kedy agentúry môžu prihlasovať svoje práce do súťaže. Stratégie v spolupráci s KRAS-om pripravili pre záujemcov mini seriál, v ktorom odborníci radia, ako čo najlepšie vyplniť prihlášku. Postupne prinesieme všetky videá.

​O novinkách v tohtoročnej EFFIE pre Stratégie porozprával prezident KRAS-u Róbert Slovák a prečítať si o nich môžete TU.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.