12.10.2017, 10:55

Zadávateľa preslávila najlepšia reklama z Cannes

Teraz dostáva pokutu.

Zadávateľa preslávila najlepšia reklama z Cannes
Zdroj: Adweek

Prvotný veľký úspech dievčaťa stojaceho oproti býkovi na Wall Street sa zmenil po audite na pekne mastnú pokutu. Kontrola naúčtovala zadávateľovi pokutu päť miliónov dolárov. Zistilo sa totiž, že vo firme pracuje 300 žien a osôb tmavšej pleti, ktorí majú nižšie platy ako muži.

Socha dievčaťa pritom mala bojovať proti podobnému zaobchádzaniu so ženami v pracovnom prostredí. Kampaň priniesla agentúre úspech, správanie firmy s ňou ale nekorešpondovalo.

Agentúra McCann New York pre klienta State Street Global Advisors postavila oproti známej soche Charging Bull na Wall Street dievčatko v deň Medzinárodného dňa žien. Týmto krokom chcela poukázať na práva žien a posilniť ich dôležitosť a prístup k vyšším – riaditeľským pozíciám. Po niekoľkých sporoch sa vedenie mesta rozhodlo dovoliť šíriť myšlienky a niekoľko dní sochu na Wall Street nechať.

Fearless Girl malo „poslať správu“ o rozmanitosti pohlaví na pracovisku a povzbudiť spoločnosti, aby zamestnávali ženy vo svojich radoch. Plaketa pod sochou uvádza: „Poznaj silu žien vo vedúcej pozícii, SHE má význam“, pričom SHE nie je iba pohlavie, ale aj symbol NASDAQ. Reklama si odniesla z tohtoročného Cannes štyri najvyššie ocenenia – Grand Prix.

O reklamách z Cannes Lions sme písali už dávnejšie, preto dávame článok do pozornosti ešte raz.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.