StoryEditor

ADMA názor: Fotka na Instagrame, natívny článok či produkt vo videu. Za čo sa dnes platí najviac?

24.10.2017, 13:58
Autor:
ADMAADMA
Výšku prostriedkov ovplyvňuje aj vplyv influencera.

Agentúram združeným v Asociácii digitálnych marketingových agentúr (ADMA) sme požiadali aby jednotlivé formy reklám fotka na Instagrame, produkt v online videu, článok ako natívna reklama, zoradili podľa výšky nákladov na nákup mediálneho priestoru od najdrahšieho po finančne najmenej náročné. Tu sú ich odpovede.

adma
Martin Rajec
Social Media Specialist
Zaraguza

 1. najdrahší je jednoznačne produkt v online videu 2. natívna reklama 3. fotka. Fotku môžete získať takmer zadarmo, ak na to vyzvete fanúšikov na sociálnych sieťach. Video je cenovo najnáročnejšie, keďže na kvalitnom videoobsahu sa podieľa hneď niekoľko ľudí. Kreatívec, režisér, kameramani, produkčný tím, postprodukcia a podobne.

Najdrahšia fotografia, ktorú sme na Instagrame riešili pre klienta:

zaraguza

adma
Samuel Švolík
Online Specialist
ecake

Najdrahší je videoseriál, produkt v online videu, článok ako natívna reklama, natívny post a nakoniec fotka na Instagrame. Nemyslím si, že je úplne exaktné zoradiť tieto veci podľa ceny, bez bližšej špecifikácie. Je rozdiel medzi tým, kto video/fotku/článok zavesí na internet. Tam sa pohybuje skutočný rozdiel v cene a hlavne vo výkone. Súčasne, cena sa môže pohybovať od 0 eur do tisícok eur, článok na serióznejšom portáli začína väčšinou na 500 eur, fotky na Instagrame sa pohybujú od 6€ do 200€, keď ich pridá nejaký influencer.

adma
Stano Varády
Account Manager
SCR interactive

Najdrahší je produkt v online videu, potom článok ako natívna reklama a fotka na Instagrame. Poradie prvých dvoch formátov a konkrétne sumy však závisia od: daného klienta, kampane, cieľov, contentu. Inak sa dostaneme do debaty typu "Dobrý, koľko u vás stojí webstránka?"

ADMA
Lenka Káčerová
PR & Content Specialist
RIESENIA.com

Je nemožné zoradiť tieto formy reklám do jedného rebríčka. Fotku na Instagram môžem uverejniť na svojom (biznis) profile, kde je to zadarmo (respektíve s nákladmi na promo), ale takisto ju môžem dať uverejniť napríklad nejakému influencerovi, kde sa cena môže hýbať v širokom rozpätí. Podobne je to s článkom ako natívnou reklamou. Môžem ho publikovať na portáli s nízkou návštevnosťou zadarmo, prípadne za náklady v desiatkach eur, ale aj v etablovanom médiu s mediálnym nákladom v tisícoch eur. Všetko záleží od cieľov, očakávaní, a od mediálneho rozpočtu, ktorý máme k dispozícii.

adma
Ján Papáč
Strategist & Social Media Specialist
TRIAD Advertising

Ak by som mal porovnať, čo je najdrahšie (fotka na Instagrame, produkt v online videu- product placement alebo článok ako natívna reklama) na nákup mediálneho priestoru,na začiatok treba povedať, že tie náklady môžeme priamo porovnávať iba v prípade, že máme rovnaký cieľ a podobne veľkú vzorku ľudí.

Fotku na IG totiž môžeme propagovať aj pre desať ľudí a v prípade, že máme maličký budget. To je dosť dôležité, pretože agentúry a brandy si často nevyberajú ten najlepší placement, ale jednoducho placement, ktorý si môžu dovoliť. Na IG a na FB môže ísť každá značka, ale ak chce niekto product placement alebo natívnu reklamu, nestačí mu mini mesačný/kampaňový budget.  

To porovnanie teda zrejme môže začať až v prípade, že sa nebavíme o budgete 300 eur. My si pre zjednodušenie povedzme, že ideme zasiahnuť aspoň 30 000 ľudí a cieľom je awareness, teda zobrazenie produktu. Vtedy by to mohlo vyzerať nejako takto (ale upozorňujem, že je to extrémne zjednodušený model):

Instagram

Ak chceme zasiahnuť 30 000 ľudí jedným postom, mediabudget by sa mohol pohybovať od 20 do 80 eur. Bavíme sa len o zásahu (reachi), kde pri tejto reklame zotrvajú pár sekúnd.   

Product placement v online videu (nejakého influencera strednej až vyššej kategórie)

Veľmi individuálne, ale bude to zrejme 4-miestna čiastka, pričom jej konkrétna hodnota záleží od toho, koľko sekúnd bude produkt viditeľný a v akej časti videa by bol. Aby sme ho mohli porovnať s IG, tak povedzme, že by mal byt jasne viditeľný aspoň na 3 sekundy. 

Už tu vidíme, že je to výrazne drahšie ako IG, avšak pri IG komunikujeme ako značka a pri influencerskom videu s product placementom sa to na človeka valí od influencera, čo robí rozdiel vo vnímaní produktu a hodnote takejto reklamy. Dôležité je tiež povedať, že pri reklame na FB a IG sa nám reach odhaduje ľahšie ako to, koľko organických videní bude mat v konkrétnom videu influencer. Je ale pravdepodobné, že pri takomto videu to bude výrazne viac ako 30 000 videní.  

Článok ako natívna reklama

Ceny sa pohybujú od 400 do 1200 eur, pričom taký článok si môže prečítať cca 30 000 ľudí (aj keď reálne to býva menej). Aj v tomto prípade je to teda drahšie ako Instagram, ale čas strávený na natívnom článku býva spravidla výrazne dlhší ako pri product placemente v online videu alebo pri IG poste. Hodnota takto vnímanej reklamy je teda najvyššia spomedzi všetkých troch.

Takže:

Instagram - najlacnejší a najdostupnejší, ale často najprehliadnuteľnejší, pretože takej reklamy je už veľa. 

Product placement v online video - drahší, ale s vyššou hodnotou ako IG a v prípade, že sa spraví dobre, tak nie je vnímaný ako reklama.  

Natívna reklama - drahší, ale s najvyššou hodnotou a v prípade, že sa spraví dobre, tak nie je vnímaný ako reklama.  

Ideálny mix je, že sa využíva viacero placementov - tie cenovo dostupnejšie s menšou hodnotou a aj tie drahšie, no s vyššou hodnotou.

01 - Modified: 2021-08-28 12:20:36 - Feat.: - Title: ADMA názor: Vývoj cien v online? Investície budú rásť a ceny sa zvýšia 02 - Modified: 2021-07-09 06:59:35 - Feat.: - Title: ADMA názor: Pri väčších budgetoch je otázne, či je práve social display spôsob, akým chcem niekoho osloviť 03 - Modified: 2021-06-25 06:56:56 - Feat.: - Title: ADMA názor: Hlavnou výhodou affiliate marketingu je férovosť – platí sa až za reálnu konverziu 04 - Modified: 2021-05-20 13:38:37 - Feat.: - Title: ADMA názor: Prepracovaná kreatíva je to prvé, čím môžeme pri budovaní značky zaujať cieľovú skupinu 05 - Modified: 2021-04-21 11:03:41 - Feat.: - Title: ADMA názor: Top platforma pre biznis ? Clubhouse a TikTok si musia u Slovákov vybudovať dôveru
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 05:02