Youtube
StoryEditor

Inšpiratívne reklamy týždňa: Také, ktoré majú hodnotu pre spoločnosť

27.10.2017, 18:23
Oboje, peknú myšlienku aj efektivitu, majú nasledujúce reklamné kampane.

Look Beyond Borders (Pozrite sa za hranice), je názov reklamnej kampane od Amnesty International Poland pre pomoc utečencom. Pointou je poukázať, že pokiaľ niekomu pozeráte do očí štyri minúty, intimita sa zvyšuje. Stane sa to aj vtedy, keď pozeráte na blízku osobu, člena rodiny, alebo cudzieho. Súčasťou projektu boli utečenci a Európania. Video ukazuje spontánne reakcie ľudí pozerajúcich sa navzájom do očí, úplne bez slov. Kampaň slúžila ako experiment, ktorého úlohou bolo ukázať ľuďom, že utečenci na prvý pohľad nevyzerajú inak a sú rovnocennými obyvateľmi. Spoty boli natočené v Berlíne.

Kampaň School for Justice chce pomôcť pri vzdelávaní. India je krajinou, ktorá má najviac neplnoletých pracovníkov v prostitúcii na svete. 1,2 milióna detí, denno-denne „pracuje“ takýmto spôsobom proti ich vôli. Spoločnosť Free a Girl Movement sa rozhodla otvoriť právnickú školu pre obete prostitúcie v Indii, pretože: "Bežná reklamná kampaň jej nepredíde". Otvorili teda vzdelávaciu inštitúciu pre dievčatá. Týmto krokom dúfajú, že sa zvýši vzdelanie v tejto oblasti a zároveň sa zníži hrozba znásilnenia.

Immunity charm je kampaň zaoberajúca sa skutočnosťou, že v odľahlých oblastiach Afriky je negramotnosť a nevedomosť o dôležitosti očkovania. Agentúra McCann Health a McCann Worldgroup Partner v spolupráci s Ministrom zdravotníctva v Afganistane vytvorila náramok, ktorý „chráni“ pred chorobami. Imunitný kúzelník obsahuje farebné guľôčky, pričom každá z nich, je znakom konkrétnej očkovacej látky. Po každom zaočkovaní, lekári pridajú zodpovedajúci korálok na náramok.

Kampaň Live. From a different world (Naživo. Z iného sveta) od Vodafone sme vám už nedávno spomínali. Pri pohľade na realitu života v Rumunsku, sa spoločnosť rozhodla využiť jej pomyselné rozdelenie. Jedno Rumusko je podľa spoločnosti mestské, to znamená moderné, plné mladých ľudí, ale stráca dotyk so zakorenenými zvykmi. Druhé Rumunsko je staré, ale naopak plné tradícii a starších inšpiratívnych ľudí, ktorí dostali ocenenie od UNESCA ako „živé ľudské poklady“. Spoločnosť preto spustila Facebook Live chaty, kde sa pripojilo niekoľko tisíc ľudí a tým zmazala generačný rozdiel aspoň na niekoľko minút.

DNA Journey výborne vystihuje poslanie kampane cestovnej spoločnosti Momondo, ktorá má víziu sveta, v ktorom sú naše rozdiely zdrojom inšpirácie a rozvoja, nie netolerancie a predsudkov. Požiadali 67 ľudí z celého sveta o vykonanie testu DNA. Ukázalo sa, že majú oveľa viac spoločného s inými národnosťami, než si mysleli.

Cieľom kampane je dať odvahu a povzbudiť každého z nás, aby cestoval po svete a poznával krajinu, náboženstvá a kultúry a pritom myslel na to, že niekde v nej , je možné, že má príbuzného.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 10:38