LIDLReuters
StoryEditor

Lidl reaguje: S Radou sa nestotožňujeme, spoty ale upravíme

09.11.2017, 16:20
Autor:
dbsdbsrmrm
Na dnešné rozhodnutie Rady pre reklamu ohľadom porovnávacej kampane reaguje Lidl. Sporné spoty upraví. 

"​Na základe právnej analýzy sme presvedčení, že reklamná kampaň 'Máme vlastné značky, máme vlastné ceny' je v súlade s platnou legislatívou. S názorom Rady pre reklamu, ktorá je orgánom etickej samoregulácie reklamy, o čiastočnej neetickosti kampane sa síce nestotožňujeme, ale rešpektujeme ho a preto sme sa rozhodli v čo najkratšej možnej dobe upraviť televízne spoty v zmysle zistení prezentovaných v arbitrážnom náleze RPR. Reklamu v rádiách už nemáme nasadenú," informoval Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie spoločnosti Lidl. 

"Z nášho pohľadu je kľúčové, že kampaň bola aj samotnou Radou pre reklamu pri väčšine použitých mediatypov a aj v podstate samotnej myšlienky vyhodnotené ako etická. V arbitrážnom náleze sa totiž konštatuje nasledovné: „Komisia nespochybňuje právo zadávateľa využiť porovnávaciu reklamu, v ktorej si napríklad ako jednu z overiteľných vlastností, ktoré sú porovnávané, zadávateľ zvolí cenu. A je toho názoru, že napríklad v prípade printovej formy reklamy (billboardy, letáky) v rámci predmetnej reklamnej kampane bolo toto porovnanie uskutočnené objektívne a v súlade s požiadavkami, ktoré Kódex na porovnávaciu reklamu kladie, a to vrátane skutočnosti, že reklama obsahovala informáciu o metodike porovnania, ako aj odkaz na prieskum, na základe ktorého sa porovnanie cien produktov uskutočnilo. Spotrebiteľ tak dostal jednoznačnú informáciu o tom, čo je predmetom porovnania, ako aj o tom, akým spôsobom bolo porovnanie uskutočnené. Pravdivosť údajov uvedených v reklame zároveň zadávateľ podložil reálnym prieskumom, ktorý Komisia považuje v danom prípade za relevantný a má za to, že reklama je v tomto prípade etická.“ 

​Zároveň nás mrzí nepochopenie kampane zo strany Slovenského združenia pre značkové výrobky, nakoľko v monitoringu cien boli sledované len štandardné a nie akciové ceny. Aj pri našich privátnych značkách sme komunikovali štandardné ceny. Prezentovaná cena značkového výrobku je pritom najnižšou platnou v uvedených predajniach počas sledovaného obdobia," dodal zástupca reťazca. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 12:25