StoryEditor

Agentúry sa spojili a navrhli kampane pre neziskovky

26.06.2014, 11:05
12 hodín, 7 kreatívnych tímov, 7 neziskových organizácií a 1 spoločný priestor. Pozrite si, čo agentúry bezplatne odporučili neziskovým organizáciám.

Reklamné a komunikačné agentúry sa prvýkrát spojili počas podujatia firemného dobrovoľníctva Naše Mesto, aby v rámci prvého Kreatívneho maratónu bezplatne pomohli neziskovým organizáciám.

Sedem kreatívnych tímov na jeden deň opustilo svoje pracovné priestory, aby sa stretli počas 12 hodinového maratónu a pracovali na kampaniach a komunikačných stratégiách pre známe neziskovky. „Odborníci v oblasti PR, ľudských zdrojov či IT bežne pomáhajú neziskovkám v zahraničí formou pro bono služieb,“ hovorí Monika Brošková, programová manažérka Nadácie Pontis. Aj preto nadácia prišla s myšlienkou zorganizovať Kreatívny maratón po vzore USA, Nemecka, Francúzska či Japonska, do ktorého tento raz zapojila kreatívcov z komunikačných a reklamných agentúr.

Pozrite si, akú komunikáciu agentúry navrhli neziskovým organizáciám.

Agentúra: MADE BY VACULIK

Organizácia: Proti prúdu

Pouličná kampaň časopisu Nota Bene

Ako primäť ľudí, aby si kúpili Nota Bene? MADE BY VACULIK prišiel na to, že najväčší problém imidžu časopisu Nota Bene spočíva v tom, že ho verejnosť považuje za bezdomovecký časopis s depresívnym obsahom. MADE BY VACULIK prišiel s novou výzvou – ukázať ľuďom, že Nota Bene je časopis ako každý iný. Vychádzali z predpokladu, že ľudia majú sklon vidieť v novinovom stánku istú inštitúciu, ktorá dodáva tovaru legitimitu. Preto sa rozhodli vytvoriť stánok Nota Bene, kde sa predávajú časopisy s atraktívnym obsahom. K idei stánku pripojili viaceré podporné aktivity. Napríklad rappera Beneho, ktorý rapuje headliny časopisu, stánok na festivale Pohoda s najmenším Nota Bene stejdžom, pri ktorom by nechýbali slnečníky, aby si ľudia mohli časopis v chládku prečítať.

 

Agentúra: 1st CLASS AGENCY

Organizácia: Depaul

Zmeň jeden život

1st CLASS pripravila pre neziskovú organizáciu Depaul stratégiu komunikácie s individuálnymi darcami. Pri jej realizácii si urobila rýchly prieskum medzi ľuďmi v okolí autobusovej stanice Mlynské nivy, ktorý odhalil, že minimálne polovica zo 40 opýtaných odpovedala, že má záujem pomáhať bezdomovcom. Avšak nedôverujú organizáciám. Kľúčovým cieľom a prvou fázou komunikačného plánu je zvýšiť povedomie o aktivitách Depaulu na verejnosti. Následne plánuje zapojiť v rámci kampane Zmeň jeden život aj známe tváre (opinion makerov) na podporu Depaul. V tejto fáze chce využiť aj vlastné komunikačné kanály, ktoré by mali byť posilnené najmä on-line komunikáciou a media relations. Celú stratégiu sa snažili navrhnúť s minimálnym až nulovým rozpočtom.

 

Agentúra: Neopublic Porter Novelli

Organizácia: Člověk v tísni – pobočka Slovensko

52 krokov  alebo zmierenie sa

Ľudia nechcú vidieť problémy chudobných ľudí. Neopublic navrhol tento problém riešiť v malom. Aj malý krok bežného človeka, môže znamenať veľký krok pre ľudí žijúcich v sociálnom vylúčení. Člověk v tísni požiada všetkých, aby si vybrali jeden z 52 krokov – učitelia venujú jednu hodinu týždenne navyše deťom, ktoré pochádzajú z vylúčených rodín, obyvatelia obce zorganizujú komunitné podujatie alebo dobrovoľne pomôžu chudobnej rodine, starostovia založia komunitnú radu, v ktorej budú riešiť problémy chudobných.

 

Agentúra: Creative Department

Organizácia: ReVera

Nekonečné nápady v Connecte

Coworkingový priestor Connect sídli v areáli bývalej Cvernovky. Creative Department si posvietil na jej identitu a pozicioning. Tím agentúry navrhol nový claim, logo a vizuál, aby viac sedel s core biznisom Connectu. Pripravili preto rozvíjateľný kreatívny koncept postavený na jednoduchom vizuálnom symbole, ktorý vznikol spojením písmen "c" a "o" v slove coworking. Connect je totiž o nekonečných nápadoch, príležitostiach, kreativite a inováciách. Na svete sú aj nové ikonické vizuály a headliny, ktorým nechýba ani štipka irónie.

 

 

Agentúra: THIS IS LOCCO

Organizácia: VIA IURIS

Každý Slovák má 6 akčných právnikov

Vďaka VIA IURIS má každý Slovák 6 akčných právnikov, ktorí bojujú za naše záujmy. Aj s týmto konceptom prišla agentúra THIS IS LOCCO, ktorá pre neziskovú organizáciu navrhla novú štruktúru webu. VIA IURIS nemala jasne zadefinované posolstvá komunikácie smerom k verejnosti. Aj preto bolo dôležité sformulovať jednoznačný claim alebo víziu. Súčasná webová stránka je skôr zmätočná. Štruktúrou a obsahom neumožňuje rýchlo pochopiť aktivity organizácie. Podľa analytiky až 70 % návštevníkov webu predstavujú noví návštevníci. Aj preto bolo potrebné jasne zadefinovať na novom webe, čo VIA IURIS robí. A to jednoduchým ľudským jazykom. Dva základné piliere Súdnictvo a Precedentné kauzy spája jedna vec - boj proti mocným, ktorí sa zneužívajú zákon vo svoj prospech.

 

Agentúra: SCR

Organizácia: Kaspian

Konfera nabitá stretnutiami, inšpiráciou a skúsenosťami z práce s deckami a mladými

Kaspian sa dlhodobo formou klubových a terénnych aktivít venuje deťom a mladým ľuďom vyrastajúcim v bratislavskej Petržalke. Úlohou SCR bolo navrhnúť dizajn pre logo, prvky corporate identity, vytvoriť webové stránky a komunikačný plán pre 1. ročník Konfery nabitej stretnutiami, inšpiráciou a zdieľaním skúseností z práce s deckami a mladými. Obe strany si dali za svoj cieľ nájsť prienik medzi ľuďmi, ktorí sa venujú práci v týchto programoch a charakteristickou detskou hravosťou. Celý koncept preto SCR tím poňal ako skladačku tém, rečníkov, odpovedí, skúseností a vzájomnej inšpirácie. Zároveň pre Kaspian navrhli aj alternatívy dlhodobejšieho konceptu a pracovať s touto témou nielen pred a na konferencii, ale aj po nej.

 

Agentúra: PRime time

Organizácia: SGI – Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť

Odkazprestarostu.sk

Odkazprestarostu.sk je webový portál, prostredníctvom ktorého ľudia môžu nahlasovať problémy vo svojom okolí. Úlohou samosprávy je ich riešiť a tým, že sa o problémoch hovorí otvorene, samospráva je pod drobnohľadom verejnosti. Aby portál mohol fungovať ešte lepšie, je dôležité, aby ho samosprávy prijali. Komunikačná agentúra PRime time preto navrhla vytvoriť krátke prezentačné video, ktoré zhrnie prínosy portálu. Snahou je, aby starostovia a poslanci v mestách a obciach mali prehľad o tom, čo trápi občanov a mali dosah na to, ako možno tieto veci riešiť bez toho, aby niečo robili navyše. Projektu pomôže aj medializácia či rozšírenie súťaže Zlaté vedro Milana Capáka.

 

Za ktorý nápad hlasujete vy?

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 07:30