Ako dosiahnuť, aby vaše firemné príspevky na sociálnych sieťach fungovali lepšie? Spoločnosť My Clever Agency vo svojej infografie zhrnula tipy pre firemné stránky na LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+ a ďalšie siete.
Tu sú základné rady, čo by mali posty spĺňať:
- nadpis by map byť aktuálny a relevantný, najlepšie do 50 znakov. Vhodné je rovno v ňom položiť alebo naznačiť otázku
- pridať linku je dobrá vec, ale nie nevyhnutnosť
- zamerajte post čo možno najlepšie na vašu cieľovú skupinu, na jej analyzovanie dobre poslúži LinkedIn Insights. Všímajte si, ako fungovali predošlé posty
- podporujte diskusiu, môžete sa rovno v komentároch niečo opýtať
- najúspešnejšie posty sú také, čo niečo ponúkajú, ale neprezradia úplne všetko - ak pripájate odkaz, prinútia ľudí klikať
- ak pripájate linku, pomocou bit.ly ju môžete skrátiť a merať, koľko ľudí na ňu klikne cez Facebook (ale sú aj efektívnejšie pokročilé nástroje)
- pracujte s obrázkami, ak sa to dá (ideálne 800 x 600 px). Používajte jednoduché obrázky mysliac na to, že 80-85 % ľudí si post pozrie na mobilnom zariadení
- buďte aktívni a reagujte v diskusii, dialóg nikdy neuškodí
- postujte, keď je vaša cieľová skupina online
- nabádajte k akcii, z postu musí byť jasné, čo od recipienta očakávate
- neobetujte gramatiku a nepoužívajte nadbytočne skratky len preto, aby ste sa zmestili do 140 znakov
- pracujte s otázkami, faktami a číslami, aby ste motivovali ľudí retweetovať
- používajte “mentions” cez @, zvýšite tým šancu na reakciu
- retweetujte posty, ktoré sú pre vašu cieľovku dôležité. Nechajte 20 znakov voľných
- pridanie videa alebo obrázku je tiež vhodné
Google+
- tagujte ľudí a značky, dostanú o tom notifikáciu
- používajte hashtagy, zvyšuje to reach príspevkov. Google+ automaticky pridá tagy ku kľúčovým témam
- používajte obrázky (800 x 600 px). Zabezpečia lepšiu viditeľnosť príspevku ako napríklad náhľady pri URL adresách
- Google+ nemá najaktívnejšie publikum, takže keď už ľudia niečo komentujú, treba ich v tom podporiť
- nájdite dobré komunity, zapájajte sa v nich
Instagram, Vine, Tumblr, YouTube, blogy: Pozrite si tipy aj pre ne v infografike
Zdroj: ik