StoryEditor

O2 bude mať vlastnú inhouse agentúru

26.06.2014, 13:51
Operátor chce vlastné kreatívne oddelania na Slovensku i v Čechách. VCCP Bratislava, ktorá doteraz pripravovala ATL pre O2, zaniká. Nový inhouse tím povedie Milan Šemelák.

Mobilný operátor O2 prichádza s revolučnou novinkou na našom trhu, čo sa týka spolupráce s reklamnými agentúrami. Operátor sa rozhodol zapojiť kreatívne tímy z agentúr priamo do svojich interných tímov, a to súčasne v Českej republike aj na Slovensku.

Spoločnosť O2 Česká republika ukončila v roku 2014 spoluprácu s agentúrou VCCP Praha. Kampaň plánovanú na 2. štvrťrok zrealizovala už s bratislavskou pobočkou VCCP, ktorá spolupracuje so spoločnosťou O2 Slovensko. Jedným z dopadov odchodu O2 od VCCP Praha bolo rozhodnutie VCCP ukončiť činnosť slovenskej pobočky. O2 sa preto rozhodlo využiť túto príležitosť a doterajší tím VCCP SK prevziať a začleniť priamo do svojej organizačnej štruktúry – konkrétne do marketingovej komunikácie. O2 má za cieľ vybudovať vlastné kreatívne oddelenia v obidvoch krajinách.

 

Od 1.7. tak bude všetky ATL aj BTL aktivity v obidvoch krajinách zaisťovať interný kreatívny tím O2 pod vedením Milana Šemeláka. Ten do 30.6. riadil slovenskú pobočku VCCP a stojí za komunikáciou O2 na Slovensku za posledné dva roky. Zároveň je aj autorom poslednej kampane O2 Chytrá sieť v Českej republike. Práve jeho tím sa stáva exkluzívnym dodávateľom pre značku v Čechách i na Slovensku a je základom novovznikajúcich kreatívnych tímov O2, ktoré budú doplnené ďalšími jednotlivcami.

Šemelák sa spojil s agentúrou Michala Nydrleho a jeho skupinou Kindred Group, ktorá má na starosti získavanie talentu a udržanie kreatívnej kultúry. V rámci tejto spolupráce vznikne spoločný subjekt Nydrle+Semelak, ktorý bude fungovať exkluzívne pre O2. Interný kreatívny tím O2 bude teda posilňovaní zo spolupracujúcich agentúr Nydrle+Semelak a Nydrle Digital, ale aj z vonkajšieho prostredia. Nydrle+Semelak vznikla premenovaním pôvodnej agentúry Nydrle SK. Tá začala v Bratislave fungovať v roku 2010 a v roku 2014 sa Nydrle SK podieľala ako subdodávateľ na poslednej kampani VCCP SK.

Prínosy nového modelu sa prejavia v krátkodobom aj dlhodobom horizonte. Okamžitým prínosom je finančná úspora na mesačných fee, a to rádovo v desiatkach percent. „Dlhodobo očakávame aj ďalšie pozitívne efekty – odstránenie duplicít, lepší tok informácií, celkové zefektívnenie kreatívnej práce a zlepšenie kvality výstupov. V neposlednom rade od tohto kroku očakávame väčšiu konzistenciu komunikácie, čo je v dobe pred a počas chystaného rebrandingu veľmi dôležité,“ uviedla Jana Studničková, výkonná riaditeľka marketingu O2 Slovensko.

„Všetky agentúry volajú po väčšom prepojení s klientmi a chcú mať lepší prístup k interným informáciám. To býva veľmi zložité, pretože agentúry pracujú s viacerými klientmi, tímy sa navyše často obmieňajú, získanie vzájomnej dôvery preto nie je ľahké a bariéry zostávajú. Pri rozmýšľaní o tom, ako čeliť aktuálnym výzvam v O2 sme sa preto rozhodli zájsť ďalej a odstrániť všetky nedostatky, ktoré nám navzájom na vzťahu agentúra - klient vadili. Na začiatku sme ešte nevedeli, že to povedie k zrušenie tohto klasického vzťahu a vybudovaniu niečoho úplne nového. Tešíme sa však na to,“ doplnila Studničková.

Tento model neznamená absolútne ukončenie spolupráce s agentúrami. O2 naďalej spolupracuje s množstvom dodávateľov v oblasti online marketingu. Spoluprácu ad hoc na špeciálnych projektoch v rámci ATL a BTL takisto O2 nevylučuje.

 

Viac o tom, ako bude model fungovať a čo si jednotlivé strany od neho sľubujú, sa dočítate exkluzívne v Stratégiách.

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 04:18