StoryEditor

Módna značka Forever 21 prichádza na Slovensko. Prečo nikdy nedobehne Nike

21.07.2016, 10:47
Akú komunikáciu na Slovensku zvolí značka, nie je ešte známe.

Módna značka Forever 21 bude dostupná už aj na Slovensku. Oznámila to dnes v oficiálnej tlačovej správe prostredníctvom svojej PR agentúry. Svoju prvú predajňu otvorí na jeseň v bratislavskom Auparku. 

Uvedenie značky Forever 21 na Slovensku je súčasťou rozsiahleho plánu expanzie spoločnosti Teren Management Europe, ktorá je exkluzívnym franšízistom, zastupujúceho značku Forever 21 v 9 európskych krajinách. Do konca roku 2016 spoločnosť plánuje otvoriť predajne v 5 krajinách: v Českej republike, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku a na Slovensku, uvádza sa v správe. 

Značka Forever 21 je na americkom trhu vnímaná ako jedna z tých ľahšie dostupných a cenovo prístupnejších. Pričom sa orientujú na mladých prevažne do 21 rokov. Portál Businessinsider.com v decembri minulého roka priniesol článok, v ktorom opisuje Forever 21 a dôvod, prečo nemôže zápasiť s velikánmi ako Nike, Under Armour či kanadskou značkou Lululemon. 

Prvý dôvod je, že tínedžeri za veľkou mlákou pristupujú k športovému oblečeniu odlišne. Do svojich 21 rokov kupujú oblečenie, ktoré sa nevyznačuje vysokou kvalitou a je dostupné za nižšie ceny. Keď dosiahnu vek dospelosti (21), začnú si zakladať na tom, aby oblečenie vydržalo dlhšie a to i pri namáhavom používaní. A to ovplyvňuje aj ich nákupné správanie. Preto si značka Forever 21 dokáže v Amerike získať skôr mladšiu časť Generácie Y alebo rovno Generáciu Z. Nike a jemu podobní velikáni si ju "uchmatnú" o pár rokov neskôr. Ide teda o rozdielne cieľové skupiny. 

pixabay.com

Ale Nike nespí. Nie je vylúčené, že si dokáže uchmatnúť i generáciu Z, teda dnešných mladých tínedžerov. Pre nich boli dlhodobo top značky Gap a Abercrombie & Fitch, čo sa ale v roku 2011 zmenilo, keď Nike prevzal ich líderskú pozíciu (podľa americkej prieskumnej firmy Piper Jaffray). To sa nepozdávalo ani značke Gap ani Abercrombie & Fitch a tak sa pokúsili získať si svoju pozíciu späť. Avšak tínedžeri boli v tom čase už iní ako pred niekoľkými rokmi. 

Jednou zo zmien je, že dnešná generácia Z hľadá jednak aktívne športové oblečenie a jednak je jej sympatický trend s názvom "athleisure". Ide o trend, kedy sú ochotní investovať ani nie tak do športového oblečenia ako takého, ale skôr do životného štýlu. Aj preto vyhľadávajú zdravé jedlá, posilňovne, idú skoro spať, investujú do svojho zdravia, pijú zelené raw džúsy a získa si ich ten, kto sa ich nesnaží nalákať na dokonalo vyzerajúce telá. Napríklad Victoria's Secret prestala ohurovať dokonalými telami, ale skôr začala hovoriť o tom, ako ich modelky pravidelne cvičia. A do ich ponuky pribudli aj športové podprsenky. 

O životnom štýle a o tom, ako na ňom postaviť svoju značku, by vedela rozprávať zakladateľka značky Outdoor Voices, o ktorej sme už viackrát písali. Značka nechce, aby bola vnímaná ako športová značka, ale skôr ako značka, ktorá je využiteľná pri bežných aktivitách - do baru i na ihrisko. Hlavnou myšlienkou je, aby sa ľudia cítili vo svojom oblečení prirodzene a pohodlne, nech už robia čokoľvek. 

tumblr

Akú stratégiu zvolí značka Forever 21 na Slovensku zatiaľ nie je známe. Vo svojej oficiálnej správe uviedla,  že jej "ambíciou je vylepšovať nákupné zážitky u všetkých zákazníkov tým, že prinášajú podmanivé a vzrušujúce prostredie v predajniach s nekonečným tokom trendovej módy za skvelé ceny". 

Alexandros Doukas, CEO spoločnosti Teren Management Europe, ktorá je franšízovým partnerom značky, pre médiá povedal: „Slovensko je významným európskym trhom, ktorý ponúka rozsiahle množstvo investičných príležitostí. V priebehu posledných rokov krajina dosiahla dynamický rast a má obrovský potenciál. Prítomnosť značky Forever 21 na slovenskom trhu je preto pre nás prioritou, ako aj príležitosťou. Pevne veríme, že slovenskí zákazníci sa s našou značkou budú vedieť stotožniť. Neustále sledujú najnovšie módne trendy a vyhľadávajú moderné nákupné zážitky. Značka Forever 21 im ponúkne oboje.” 

O komunikáciu značky sa stará PR agentúra PrimeTime. Zatiaľ má na starosti sociálne siete a OOH nosiče. Či sa značka vydá masívnejšou cestou komunikácie, nateraz nevieme. Zástupkyňa agentúry Martina Marenčáková povedala, že sa čaká na otvorenie predajne na jeseň, po ktorom bude známejšie, akou cestou sa značka vydá.  

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 19:45