StoryEditor

V Česku vznikla agentúra na Pokémonov. Priláka ich k vám za 300 eur

02.08.2016, 20:46
"Virtuálna realita je budúcnosť. Pokémonmi to nekončí. Práve naopak, začína," hovorí spoluzakladateľka agentúry.

Kanto je názov prvej agentúry s Pokémonmi. Vznikla v Česku a sľubuje, že do vášho podniku či reštaurácie priláka Pokémonov a s nimi aj zákazníkov. 

To, že Pokémon GO nie je iba hra pre tých, ktorí si nostalgicky spomínajú na japonský seriál, je už celkom jasné. Z hry sa za pár dní stal nový marketingový kanál. To si všimla trojica Čechov, ktorí sa rozhodli založiť si agentúru na pokémonov. Áno, na pokémonov. 

Na svojej stránke sľubujú, že vedia do vášho podniku, reštaurácie či kaviarne prilákať pokémonov a postarať sa o nich. Dokonca ponúkajú aj to, že dajú celému mestu vedieť, na akom mieste a kedy sa bude vyskytovať veľký počet pokémonov. 

Už od 270 eur vám zaručia týždenný prísun pokémonov každý deň po dobu troch hodín na vašu adresu, návod na to, ako motivovať lovcov pokémonov k nákupného správaniu a odporúčania, ako viesť komunikáciu na sociálnych sieťach, čo sa týka pokémonov. 

Od spustenia stránky zaznamenala agentúra približne 1000 návštev, z toho 5 serióznych záujemcov o službu. Nimi boli strední a veľkí podnikatelia. Pilotný projekt prebieha tento týždeň v pražskej kaviarni Prádelna Café, výsledky bude mať agentúra dostupné koncom týždňa. Avšak celú akciu zaznamenáva kaviareň na svojom Facebooku.

pixabay.com

Agentúra tiež komunikuje s najväčšími hráčmi Pokémonov, aby tak zistili ich potreby a vedeli ich lepšie prilákať na určené miesta. "Medzi našimi priateľmi sú hráči, ktorí ovládajú niekoľko najvýznamnejších pražských arén. Kombinujeme teda v našom know-how praktické znalosti hráčov, novinky zo zahraničných serverov, ktoré píšu o tejto téme a naše marketingové skúsenosti," povedal pre Stratégie Josef Hovad, ktorý je v agentúre hlavným trénerom. Celkovo tím tvoria ďalší dvaja ľudia - architekt webových aplikácií a odborníčka na sociálne siete. 

Agentúra si podľa svojej web stránky pestuje vlastnú komunitu na Facebooku, v ktorej hráči len čakajú na to, že ich niekto osloví a poviem im, kde sa nachádzajú pokémoni. Ide ale o postupný proces budovania komunity, priznáva Josef Hovad: "Postupne sa dostávame do diania najväčších komunít hráčov na Facebooku."

Celkovo agentúra Kanto funguje tak, že z vášho miesta spraví vábičku pokémonov. Na dané miesto priláka hráča Pokémonov Go a z neho spraví zákazníka. Pre prevadzkára je však nutné byť na danom mieste so svojím telefónom a každú pol hodinu urobiť inštaláciu nového Lure modulu, pretože má iba 30 minútovú životnosť. To znamená, že pokémoni za pol hodinu zmiznú. "V prípade spoločností s väčším množstvom pobočiek ide o dosť komplikovanú záležitosť," upozorňuje Josef Hovad. "My sme schopní túto službu poskytnúť s minimálnymi nákladmi," dodáva pre Stratégie.  

"Pokémon GO vidíme ako zlomový bod v spôsobe, ako sa využívajú mobilné technológie, na ktoré môžu marketéri reagovať a využiť vo svoj prospech, alebo zaspať a nechať si priestor zabrať konkurenciou. Preto sme založili Kanto," vysvetľuje svoju víziu Josef Hovad v tlačovej správe. 

V správe tiež agentúra uvádza, že vyhliadky Pokémon GO závisia predovšetkým na vývojároch a na tom, akým spôsobom sa im bude dariť pozornosť súčasných i nových hráčov udržať. Je teda otázkou, či bude sláva hry trvať týždne, mesiace či roky. Príklady, ako hru využili, sú vidieť najmä v zahraničí. Niektorí sa chvália zvýšením trzieb o desiatky percent. "Som presvedčená, že rozšírená virtuálna realita je budúcnosť, takže s pokémonmi to pre nás nekončí, naopak začína," hovorí v tlačovej správe spoluzakladateľka Markéta Henzlová.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 17:21