Milovníci sýtených nealkoholických nápojov sa môžu tešiť na novinky. Spoločnosť Coca – Cola predstavila v auguste hneď tri – Coca – Colu bez cukru a úplne bez kofeínu. Pôjde tak o jediný kolový nápoj na našom trhu, ktorý neobsahuje kofeín (v kategórii sýtených nealkoholických nápojov). Okrem toho spoločnosť uvádza na náš trh aj Sprite Zero a tiež Fantu Zero. Oba nápoje budú úplne bez cukru.
O dovôde, prečo sa rozhodla Coca – Cola u nás predstaviť nové nápoje, hovorí pre Stratégie Zbyněk Chládek, marketingový riaditeľ Coca-Cola HBC ČR/SR: „Je to vyvolané hlavne zmenou životného štýlu spotrebiteľov, ktorí sa čoraz viac zaujímajú o svoj zdravotný stav, príjem kalórií alebo hmotnosť.“
V portfóliu Coca – Coly už nejaký čas nájdeme Coca – Colu Light či Coca – Cola Zero, no nový nápoj je úplne bez kofeínu a podľa zástupcov značky si zachová tradičnú chuť Coca – Coly, ako ju poznáme. Kupujúci novej Coca – Coly majú byť tí, ktorí nemôžu alebo nechcú konzumovať produkty s kofeínom.
„Cielime tým na spotrebiteľov, ktorí nemôžu alebo nechcú konzumovať produkty s kofeínom a kontrolujú si príjem kalórií a pritom si chcú dopriať chuť sýtených nápojov." Podobných zákazníkov si má získať aj Sprite Zero a Fanta Zero, ktoré sú obe bez cukru.
Zástupcovia značiek veria, že nápoje na Slovensku uspejú. Vychádzajú pritom z úspechu zo zahraničia. „Vidíme rast nízkokalorických nápojov na trhu, a to hlavne v segmente „kolových“, a preto sme si istí, že uvedené produkty budú úspešné a nájdu si svoje miesto u spotrebiteľov. Taktiež čerpáme skúsenosti z iných krajín, kde sa výrobky úspešne predávajú,“ tvrdia.
Na zahraničných trhoch je predaj produktu Coca-Cola Zero bez kofeínu na úrovni niekoľkých percent predaja Coca-Coly Zero. „Očakávame, že dané značky podporia ďalší rast a rozvoj značiek Coca-Cola, Fanta a Sprite,“ uzatvára Zbyněk Chládek.