Nové trendy v online marketingu ale i tie nadčasové predstavia 27. septembra na konferencii Online Summit speakri z digitálnych agentúr, ktoré patria do Asociácie digitálnych marketingových agentúr.
S Matejom Michlíkom z agentúry digita.sk sme sa rozprávali o budúcnosti marketingu. Verí konceptu Social Product - teda myšlienke, podľa ktorej by mali firmy vytvárať produkty šité na mieru. A to doslova.
Prečo firmy doteraz neprinášali produkty šité presne na mieru každému zákazníkov? Čo je prekážkou?
Nedá sa povedať, že by spoločnosti už dnes nemysleli na prispôsobovanie produktov cieľovej skupine. Je však rozdiel, ak príde napríklad operátor s novým paušálom, ktorý prezentuje ako ten, ktorý je pre všetkých najvýhodnejší – takmer určite pre časť klientely výhodný nebude – a ak o výške mesačného poplatku rozhodne aj to, koľko máte na svojom profile sledujúcich. Problémom je podľa mňa najmä nedostatok odvahy rozmýšľať „out of the box“ a presadiť individualistickejší prístup k zákazníkom, no rozumiem, že najmä na menšom trhu je prekážkou aj nedostatok prostriedkov na systémové zmeny.
Ako vyzerá produkt šitý na mieru?
V dnešnej dobe nie je problém vyrobiť na mieru takmer čokoľvek. Určite ste sa stretli s pojmom Priemysel 4.0. Ten je založený práve na kustomizácii výrobkov a dokonalej logistike. Pretom ak si v Nemecku viete v prehliadači vyrobiť vlastný tvar a farebnosť tenisiek a do 24 hodín ich držať vo vlastných rukách, ťažko by som hovoril o tom, že existujú nejaké limity. Pri službách môže byť tento prístup navyše ešte ľahší než pri výrobkoch.
Dočkáme sa produktov šitých na mieru o päť rokov?
Istotne to nebude do piatich rokov, a čisto personalizované nebude nikdy všetko. Ale vďaka 3D tlači, Priemyslu 4.0, robotizácii, inovatívnemu marketingu a ďalším trendom si viem predstaviť aj také veci ako „osobný“ prací prášok s vôňou, ktorú si navolím. Evolúcia však nie je taká rýchla, ako by sme chceli, čo je vidieť napríklad na samoriaditeľných či elektrických vozidlách – avšak verím, že v roku 2050 budú tieto zmeny pri pohľade späť vyzerať naozaj bleskovo. To len my sme dnes takí nedočkaví. Táto cesta nás neminie, navyše práve dnes je ten čas, kedy sa značky a produkty dokážu vďaka týmto inováciám dostať do náskoku. A kto chce, tak už dnes si nové technológie vie zabezpečiť – robot na 3D tlač rodinného domu naozaj existuje, napríklad v Číne a v Amerike si nadšenci touto technológiou postavili – teda vytlačili – už pred dvoma rokmi malý zámoček.
Ako zo Social Product konceptu vyťažiť maximum, a ako ho ideálne realizovať? To sa dozviete na prednáške Mateja Michlíka.