Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MB Brand Management. „Na zľavových portáloch nakupuje o niečo viac ženy ako mužov a ľudia v mladšom veku. Nedá sa ale povedať, že starší ľudia by o zľavové portály nemali záujem. Na to, či nakupujeme na zľavových portáloch nemá výraznejší vplyv to, koľko zarábame ani to, aké máme vzdelanie. Viac zákazníkov na zľavových portáloch je z menších miest a obcí,“ vysvetľuje Mária Boťanská, riaditeľka spoločnosti MB Brand Management.
Ako teda môžeme charakterizovať kľúčových zákazníkov zľavových portálov?
- Podľa segmentov štúdie Ako nakupujeme sú najnosnejšou skupinou zákazníkov na zľavových portáloch ľudia zo stredných a menších miest, vo veku od 25-44 rokov, rodiny s menšími deťmi.
- Zľavy a akcie milujú a vyhľadávajú ich preto, že chcú mať veľa veci za málo peňazí.
- Radi nakupujú celkovo aj na internete. Najčastejšie navštevujú aj nákupné centrá.
- Nadpriemerne nakupujú v najlacnejších internetových obchodoch a takmer polovica z nich nakupuje aj na zahraničných stránkach ako eBay alebo Alliexpres.
- Osloví ich reklama s cenovou zľavou, počúvajú na slová – x%, výpredaj, za najlepšiu cenu.
- Sú to ľudia, ktorí obľubujú víkendové pobyty na Slovenku, pretože ich kúpia na zľavových portáloch. Bazén, welnes v kombinácií s nízkou akciovou cenou pobytu je hlavný motiváror ich dovolenky. Sú to akcioví maniaci, ktorí tvoria 13% z populácie.
O štúdii:
Výsledky sú na základe segmentačnej štúdie Ako nakupujeme, ktorá bola realizovaná na vzorke 1460 respondentov vo veku od 18-69 rokov. Prieskum bol realizovaný prostredníctvom internetového dopytovania, doplnený osobnými rozhovormi. Osobnými rozhovormi boli dopytovaní ľudia, ktorí sú ťažšie dostupní prostredníctvom internetu. Vzorka je reprezentatívna z hľadiska pohlavia, veku, kraja, veľkosti sídla a vzdelania.