StoryEditor

Vieme, kto je typický zákazník zľavových portálov

26.09.2016, 15:06
Autor:
rmrm
Aj keď prvotný boom zľavových portálov už opadol, stále na nich pravidelne nakupuje tretina Slovákov.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MB Brand Management. „Na zľavových portáloch nakupuje o niečo viac ženy ako mužov a ľudia v mladšom veku. Nedá sa ale povedať, že starší ľudia by o zľavové portály nemali záujem. Na to, či nakupujeme na zľavových portáloch nemá výraznejší vplyv to, koľko zarábame ani to, aké máme vzdelanie. Viac zákazníkov na zľavových portáloch je z menších miest a obcí,“ vysvetľuje Mária Boťanská, riaditeľka spoločnosti MB Brand Management.

Ako teda môžeme charakterizovať kľúčových zákazníkov zľavových portálov?

  • Podľa segmentov štúdie Ako nakupujeme sú najnosnejšou skupinou zákazníkov na zľavových portáloch ľudia zo stredných a menších miest, vo veku od 25-44 rokov, rodiny s menšími deťmi.
  • Zľavy a akcie milujú a vyhľadávajú ich preto, že chcú mať veľa veci za málo peňazí.
  • Radi nakupujú celkovo aj na internete. Najčastejšie navštevujú aj nákupné centrá.
  • Nadpriemerne nakupujú v najlacnejších internetových obchodoch a takmer polovica z nich nakupuje aj na zahraničných stránkach ako eBay alebo Alliexpres.
  • Osloví ich reklama s cenovou zľavou, počúvajú na slová – x%, výpredaj, za najlepšiu cenu.
  • Sú to ľudia, ktorí obľubujú víkendové pobyty na Slovenku, pretože ich kúpia na zľavových portáloch. Bazén, welnes v kombinácií s nízkou akciovou cenou pobytu je hlavný motiváror ich dovolenky. Sú to akcioví maniaci, ktorí tvoria 13% z populácie.

Stratégie

Stratégie

Stratégie

Stratégie

O štúdii:

Výsledky sú na základe segmentačnej štúdie Ako nakupujeme, ktorá bola realizovaná na vzorke 1460 respondentov vo veku od 18-69 rokov. Prieskum bol realizovaný prostredníctvom internetového dopytovania, doplnený osobnými rozhovormi. Osobnými rozhovormi boli dopytovaní ľudia, ktorí sú ťažšie dostupní prostredníctvom internetu. Vzorka je reprezentatívna z hľadiska pohlavia, veku, kraja, veľkosti sídla a vzdelania.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 23:13