Do súťaže PackStar 2016 bolo prihlásených celkovo 50 obalov. Obaly najprv prešli predvýberom odbornou komisiou, ktorá vybrala 16 finalistov. Reálne vzorky finálových obalov následne hodnotili ich užívatelia, vo výskume prieskumnej spoločnosti Nielsen na celkovej vzorke 800 respondentov.
Užívatelia hodnotili obaly v štyroch kategóriách: spotrebiteľské obaly, multipacky, prepravné obaly, skupinové obaly.
Víťazné obaly:
Kategória: Spotrebiteľské obaly
Víťaz: obal na syry Kapucín Olivier
Prihlasovateľ: Accom Czech
Produktový rad Olivier vďaka atypickému tvaru obalu vystupuje v porovnaní s konkurenciou celkom nezameniteľne. Výrazný farebný kód umožňuje ľahkú rozlíšiteľnosť príchutí. Pre zákazníka je veľkou výhodou možnosť už otvorený obal znovu zatvoriť pre uchovanie obsahu. Garanciu neporušeného obalu zabezpečuje použitie jednorazového potlačeného hliníkového viečka.
Kategória: Multipacky
Víťaz: darčekové balenie ginu Hendrick´s s prémiovým mixérom Fever Tree
Prihlasovateľ: Rémy Cointreau Czech Republic
Konštrukčné riešenie darčekového balenia je navrhnuté bez lepenia, dizajnový štýl krabičky podporuje špeciálny tvar fľaše ginu. Zadanie kreatívy na konštrukciu krabičky vyžadovalo, aby obal bol nielen funkčný, ale hlavne dizajnovo zaujímavý. Balenie podporuje perfect serve – teda kombináciu ginu a prémiového mixéru tak, aby bola dosiahnutá a podporená unikátna chuť ginu. Na obale je uvedený popis hero drinku Gin Tonic.
Kategória: Skupinové obaly
Víťaz: POS stojan pre Intersnack
Prihlasovateľ: EverWhere
POS stojan udržuje jednotnú komunikáciu kampane (hlavným postáv) a zároveň komunikuje aktuálne udalosti, ako sú uvedenie novej príchute alebo majstrovstvá sveta. Dlhodobú komunikáciu a jasne viditeľný branding tak doplňujú jednoducho vymeniteľné komiksové bubliny na bokoch.
Kategória: Prepravné obaly
Víťaz: drevený obal pre ložiská väčších rozmerov
Přihlasovateľ: Industry South Moravia
Konštrukčné riešenie aretačných kociek s pevnostnými skrutkami a upínacieho rádiusu zaručuje stabilitu pri transporte ťažších a chúlostivých predmetov, náchylných na poškodenie. Ide o recyklovateľný materiál, šetrný k životnému prostrediu.
V rámci súťaže bol realizovaný aj prieskum na základe vnímania farieb – Colourmind, v rámci ktorého 300 respondentov hodnotilo obaly prostredníctvom metódy pracujúcej s farbami. Prieskum poodhalil spôsob uvažovania spotrebiteľov o vybraných obaloch. Kým v spotrebiteľských obaloch vládli Vitana farmárske polievky a obal na syry Kapucín Olivier, výsledky skupinových obalov boli veľmi vyrovnané. V multipackoch bol v tesnom závese za ginom multipack na pivo Šariš. Ako vyplýva z prieskumu, pri niektorých baloch dominuje páčivosť a atraktivita u iných hodnota.