StoryEditor

Tváre v letákoch: Každý dvanásty človek má inú farbu pleti ako bielu

15.03.2017, 12:59
Autor:
rmrm
Pozrite si najpoužívanejšie tváre ľudí v letákoch reťazcov.

Alternatívny poštový operátor, spoločnosť Česká distribuční, analyzovala rolu ľudí v letákoch. Aj keď sú letáky najčastejšie využívané na propagáciu produktov a služieb, pomerne často sa v nich vyskytujú ľudia s cieľom zatraktívnenia ponuky. Analýza odhalila viacero zaujímavostí o modeloch z letákov a ich súvis s typom produktov či zliav. V analýze boli spracované letáky z posledného štvrťroka 2016 – išlo o letáky supermarketov, obchodných reťazcov s nábytkom, športovým vybavením, elektronikou a tovarom pre dom, dielnu či záhradu. Celkovo sa v nich objavilo 650 osôb a spracovaných bolo 7000 údajov. Ako povedal Jaroslav Tík, ktorý je mediálnym zástupcom spoločnosti Česká distribuční, český a slovenský trh sú z pohľadu ponuky veľmi podobné, preto vo výsledku zásadné rozdiely v analýze nepredpokladáme.

Akí sú ľudia v letákoch?

Typickým človekom v letáku je samostatná mladá ženy s dlhými hnedými vlasmi a bielou pleťou.

  • Kráľovnami letákov sú ženy, ktoré tvoria až 61 % všetkých ľudí v letákoch.
  • Viac ako 98 % týchto žien má dlhé vlasy.
  • Čiernovlasé ženy propagujú hlavne tovar s najvyššou priemernou cenou.
  • 78 % všetkých blonďavých ľudí v letákoch tvoria ženy.

Hnedovlasí ľudia propagujú najvyššie zľavy. Takýchto ľudí je v letákoch nadpolovičná väčšina.

  • Tovar s najnižšou priemernou cenou propagovali ľudia so svetlohnedou farbou vlasov.
  • Najmenšie zastúpenie majú ľudia so šedivými a hrdzavými vlasmi (2,5 %).
  • Nejväčší podiell blonďatých ľudí propagoval tovar z kategórie vybavenie domácností (23 %). V prípade červenovlasých to bol hlavne tovar z kategórie kozmetika, drogérie, hygiena (26 %). 

lidl.sk

Inú farbu pleti ako bielu má v letákoch 4,5 % ľudí.

Väčšina ľudí s inou ako bielou farbou pleti propagovala tovar v kategórii Móda/oblečenie. Tu mal inú farbu pleti približne každý dvanásty človek. V obmedzenej miere títo ľudia propagovali tiež tovar v kategórii hygiena, elektrospotrebiče či potraviny.

Tovar v letákoch najčastejšie propagujú jednotlivci (53 %), s výnimkou hračiek, ktoré propagujú väčšinou ľudia v skupinách..

  • Rodiny sa najčastejšie objavujú pri športovom vybavení (44 % tovaru z tejto kategórie).
  • Páry propagujú hlavne tovar v kategórii potraviny a vybavenie domácností.

Muži sú v letákoch hlavne krátkovlasí (98 %).

  • Muži takmer nepropagujú tovar z kategórie kozmetika, drogéria, hygiena.
  • V prípade propagácie tovaru pre dieľňu, dom a záhradu, alebo športové vybavenie, figurujú v letákoch veľmi často fúzatí muži.
  • Žiadny fúzatý muž nebol zaznamenaný v kategóriách hračky a kozmetika, drogéria a hygiena.

Deti tvoria 30 % všetkých ľudí v letákoch.

  • Deti propagovali podľa očakávania najčastejšie hračky (93 % osôb v kategórii boli deti), nasleduje kategória športové vybavenie (52 %) a móda/oblečenie (30 %).
  • Najmenšie zastúpenie mali deti v kategórii elektrospotrebiče (14 %), vybavenie domácností (13 %) a tovar kategórie hobby (3 %). 

A pre zaujímavosť dopĺňame niekoľko faktov za Slovensko: Ako totiž vyplýva z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia s názvom Shopping Monitor 2016, až tretina slovenských spotrebiteľov tvrdí, že nakupuje podľa letákových akcií, 76,5 % letáky dostáva a prezerá si ich. Každý štvrtý spotrebiteľ si pozerá letáky predajní na internete a každý piaty nakupujúci dostáva a prezerá si letákové kampane, ktoré mu prichádzajú mailom. Tendencia nakupovať podľa letákov stúpa s vekom. Najviac nakupujú podľa letákov ľudia vo veku nad 60 rokov a najmenej ľudia do 29 rokov. Najviac ľudia nakupujú podľa letákov (vyše 2 pätiny) na východnom Slovensku – v Prešovskom a v Košickom kraji. Letáky najčastejšie ľudia dostávajú od Tesca a Kauflandu. Nasleduje Lidl a Coop Jednota. 

01 - Modified: 2017-03-14 11:58:25 - Feat.: 0 - Title: Kofola zatvorila reštauráciu NaGrilu. Koncept nenaplnil očakávania 02 - Modified: 2017-02-24 13:46:14 - Feat.: 0 - Title: Lidl otvoril najmodernejšiu predajňu na Slovensku. Ponúka aj nabíjačky na e-bicykle 03 - Modified: 2017-02-24 14:37:46 - Feat.: 0 - Title: Lidl reaguje na porovnanie potravín kúpených v Rakúsku a na Slovensku 04 - Modified: 2017-03-01 15:07:24 - Feat.: 0 - Title: Lidl v reklame vymenil známu tvár
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 05:48