16.03.2017, 12:57

Slováci najviac nakupujú v hypermarketoch

Hypermarkety pritom preferujú najmä obyvatelia Banskobystrického kraja.

obchod, potraviny, nákup
Zdroj: Reuters

Podľa prieskumu spoločnosti GfK Slovakia s názvom Shopping Monitor 2016/17 patria medzi najpreferovanejšie typy predajní, kde slovenskí spotrebitelia minú najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny hypermarkety (je to 36 percent), za nimi nasledujú supermarkety (24 percent) a necelú jednu pätinu tvoria diskonty (19 percent).

Hypermarkety najviac preferujú obyvatelia Banskobystrického kraja. Pre 43 percent obyvateľov sú hypermarkety hlavným miestom nákupu. Primárne v hypermarketoch nakupujú obyvatelia s príjmom domácnosti nad 800 EUR mesačne.

V kategórii s príjmom do 800 EUR majú vyššie zastúpenie supermarkety. Diskont je výraznejšie zastúpený v Bratislavskom kraji, kde ho ako hlavné miesto nákupu preferuje vyše jedna štvrtina obyvateľov (27 percent).

  • Dôvodom pre nákup v hypermarkete je primárne široký výber sortimentu a akciové zľavy.
  • Pri supermarkete je to hlavne blízkosť k domovu alebo k miestu zamestnania.
  • Špecifickým dôvodom nákupu v diskonte sú okrem blízkosti k miestu bydliska a zamestnaniu najmä celkovo priaznivé ceny v predajni.

Čo ľudia najčastejšie nakupujú?

Prednostné kategórie tovaru, pre ktoré chodia zákazníci do konkrétnej predajne, sú v prvom rade čerstvé ovocie a zelenina (71 percent) a nasleduje čerstvé pečivo (69 percent). Takmer dve tretiny dosahujú ďalšie dve kategórie  -  čerstvé mäso (64 percent) a jogurty (62 percent).

Prieskum Shopping Monitor zároveň potvrdil nárast trendu v nakupovaní biopotravín. Až 29 percent spotrebiteľov kupuje biopotraviny aspoň občas. Nakupujú ich predovšetkým ľudia do 39 rokov, s vyšším ukončeným vzdelaním a s vyšším príjmom domácnosti. Najviac sa biopotraviny nakupujú v Žilinskom, Nitrianskom a Trenčianskom, kde ich aspoň občas nakupuje viac ako 30 percent obyvateľov. Naopak, najmenej nakupujú biopotraviny obyvatelia Košického kraja, kde ich aspoň občas kúpi takmer jedna pätina (19 percent). 

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.