20.03.2017, 09:38

Google prišiel o peniaze šiestej najväčšej agentúry. Kvôli nevhodnému obsahu na YouTube a v Google Display Network

Šiesta najväčšia globálna mediálka stiahla všetky kampane klientov z Google a Youtube. Slovenského trhu sa opatrenie zatiaľ netýka.

Google prišiel o peniaze šiestej najväčšej agentúry. Kvôli nevhodnému obsahu na YouTube a v Google Display Network

Nadnárodná mediálka Havas media, ktorá na Slovensku spolupracuje s Unimediou, stiahla z Google a Youtube všetky kampane svojich klientov v Anglicku. Šiesta najväčšia svetová agentúra sa tak stala prvou globálnou marketingovou spoločnosťou, ktorá tak urobila. Dôvodom sú fake news a kontrovezný obsah.  

Havas argumentuje neschopnosťou Google poskytnúť špecifické garancie, že video, alebo obsah v displejovej sieti nebude zobrazený spolu s pochybným obsahom. Správu priniesol The Guardian. Klientami agentúry v Anglicku sú napríklad O2, či BBC, len v Anglicku je budget Havasu okolo pol miliardy libier.

Na svojej pozícii sú podľa publikovaných vyjadrení odhodlaní zotrvať, "pokiaľ platformy Youtube a Google Display Network nebudú schopné dodržiavať štandardy, ktoré my a naši klienti očakávame," povedal v článku Paul Frampton, country manager Havas UK. 

"My na Slovensku stále využívame vo veľkej miere Google a Facebook," hovorí Denisa Šoporová riaditeľka Havas media Slovakia. "Zatiaľ ich na našom trhu nevieme vynechať. Nemáme ešte nastavené inventory v našich vlastných reklamných systémoch tak, aby sme vedeli úplne vykryť všetky požiadavky v prípadoch, keď príde k takému globálnemu rozhodnutiu. Postupne k tomu ale smerujeme."  

Aj Martin Sorrell, CEO najväčšej globálnej agentúry WPP, je kritický k americkému gigantovi. Jeho firma zatiaľ ale reklamu z nestiahla. "Stále sme hovorili, že Google, Facebook a iné mediálne spoločnosti majú rovnakú zodpovednosť ako iné mediálne firmy. Nemôžu sa maskovať ako technologické firmy, najmä keď umiestňujú reklamu." 

Ronan Harris, riaditeľ Google UK, odpovedal vyjadrením, podľa ktorého začali revíziu reklamných podmienok a kontrol. Avizoval zmeny, ktoré v najbližších mesiacoch umožnia značkám, aby mali viac kontroly nad tým, kde sa ich reklama zobrazuje na Youtube a v sieti GDN. Vlani podľa jeho slov Google odstránil viac, ako dve miliardy "zlých reklám", vyše 100 000 pochybných publisherov z programu AdSense a zabránil nevhodnej reklame zobraziť sa na 300 miliónoch Youtubeových videí. 

Ako nevhodný obsah boli označené videá amerických nacionalistov, či kontroverzného islamského duchovného. Na Slovensku sa téme venuje napríklad projekt Konspiratori.sk, kde je po necelom roku od spustenia 90 webov s pochybným obsahom. Na jeho základe už inzerenti ošetrili tisíce kampaní a znížili tak príjem konšpiračných webov z reklamy. 

Aktualizované, 24. marca o stanovisko Havas Media Group: 

Kvalitu komunikácie značky berieme extrémne vážne. Google vyšpecifikoval tri hlavné oblasti zlepšenia, ktoré sú zásadným krokom vpred:

  • Zvýšenie úrovne Google reklamnej politiky
  • Zvýšená úroveň bezpečnosti komunikácie značiek a kontroly komunikácie pre zadávateľov
  • Zvýšenie transparentnosti voči zadávateľom  a kontroly komentárov

Budeme úzko spolupracovať s Google, aby boli tieto zmeny implementované a pozorne sledovať zmeny, ktoré by mali vyplynúť z tychto krokov. 

V kooperácii s našimi klientami zabezpečíme dodatočnú kontrolu pre zachovanie bezpečnej komunikácie značky.  V júni 2015 Havas media group zainvestovala do vývoja nástroja Meta Quality Barometer. Jeho úlohou je zlepšiť mediálne inventory, integritu dát a kvalitu kampaní. MQB umožňuje tiež sofistikovanú ochranu značky a tým vysokú bezpečnost a kvalitu kampaní.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.