20.03.2017, 12:32

Koľko nacistického marketingu ešte Kotlebovi prejde?

Ľudová strana Naše Slovensko pokúša s nacistickými symbolmi v politickom marketingu. Dokedy?

Marian Kotleba
Zdroj: Peter Mayer

Keď som videl ďalší bezočivý, trúfalý pokus o politický marketing Ľudovej strany Naše Slovensko s použitím nacistických symbolov, neveril som vlastným očiam. Pod záštitou predsedu ĽSNS Mariana Kotlebu usporiadali pri príležitosti vzniku prvého slovenského štátu slávnostný galavečer pre štyristo pozvaných, v rámci ktorého odovzdali trom rodinám veľké symbolické šeky.

Nie na hocijakú sumu, na symbolických 1488 Eur. Symbolických nie výškou sumy, ale spojením dvoch číslic. 

Na rozpoznanie (ne)skrývanej nacistickej symboliky pritom netreba byť ani členom ĽSNS ani úplným ignorantom dejepisu. Číslo 14 je odkaz na štrnásť slov predstaviteľa "White Supremacy", hnutia presadzujúceho nadradenosť bielej rasy Davida Laneho. Preložené z angličtiny znamenajú "Musíme zabezpečiť existenciu našich ľudí a budúcnosť našich bielych detí." Číslo 88 je symbol ôsmeho písmena abecedy, H. Odkazuje na nacistický pozdrav Heil Hitler. Čudujem sa, že nepridali 18 centov, aby bola symbolika Adolfa Hitlera dokonalá. Asi sa rozhodli tých pár drobných ušetriť.  

Na finančný dar sa "v rámci charitatívnej zbierky poskladali poslanci, poslaneckí asistenti a krajskí a okresní predsedovia ĽS Naše Slovensko." Áno, citujem z webu Naše Slovensko. Bol som si tam totiž tie fotografie overiť. V inkognito okne. Najprv som si totiž myslel, že si niekto na sociálnej sieti robí žarty. Inšpirované Amerikou, prezidentovi Trumpovi vpisovali na prvé podpísané dekréty v Oválnej pracovni rôzne vtipné hlášky. Fotografie z galavečera v Banskej Bystrici tam ale sú. S usmiatym vodcom a symbolickou sumou. 

Politický marketing je náročná disciplína. Pracuje so symbolmi, otvorene alebo podprahovo oslovujúcimi voličov. Ideálne masy. Skúsení marketéri chodia často na hranu, občas aj za ňu. Pre príklady nemusíme ani chodiť do zahraničia, stačí loviť vo vlastnej pamäti. Hodiny pripomínajúce plynutie prezidentského mandátu Michala Kováča, holé zadky pred vstupom do EU, majster Poriadok sú dnes už len úsmevné spomienky na prepálené kampane. Rezonovali aj "Dvojnásobné platy", či "istoty", z ktorých sa ich autori nevedia vyvliecť dodnes. Facebookové videá sú v porovnaní s tým už len modernejší folklór. 

Ľudová strana Naše Slovensko však už stratila všetky zábrany. K odkazu Adolfa Hitlera sa hlásia otvorene, nech sa to snažia akokoľvek marketingovo zabaliť do osláv Slovenského štátu, či symbolických šekov v rámci charitatívnej zbierky. Nechce sa mi veriť, že niečo také spoločnosť na Slovensku toleruje. Čo spoločnosť, ja, vy, politici urputne stavajúci hrádzu extrémizmu, orgány činné v trestnom konaní.

Na galavečeri v Banskej Bystrici pretiekol pohár nevkusného nacistického politického marketingu. Koľko ho ešte Kotlebovi prejde?  

Och, a aby som nezabudol. Marketing politickým stranám platíme všetci, zo štátneho rozpočtu. Príspevok na činnosť Ľudovej strany Naše Slovensko je v tomto volebnom období vďaka vlaňajšiemu zisku viac ako osem percent hlasov voličov 5,2 milióna eur. Poslanci, poslaneckí asistenti a krajskí a okresní predsedovia ĽS Naše Slovensko sa teda na šírenie nacistickej propagandy a narážky na Adolfa Hitlera poskladali z mojich peňazí. A z vašich. 

Je mi z toho zle.  

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.