idnes.cz
StoryEditor

Lidl v Česku chce otriasť trhom so stravnými lístkami. Reštauráciám ponúkne lepšiu províziu

22.03.2017, 12:27
Autor:
rmrmidnes.czidnes.cz
Na český trh stravných lístkov prichádza konkurencia.

Ako dnes informoval portal idnes.cz, na český trh so stravnými lístkami vstupuje nový hráč, spoločnosť Lidl stravenky. Oproti trom hlavným firmám, ktoré v Česku ponúkajú stravné lístky, ale ponúkne nižší poplatok pre spriaznené reštaurácie.

Nemecký diskont začiatkom roka už predstavil vlastné poukazy Naše stravenka, určené pre svojich zamestnancov. Teraz chce konkurovať hlvným firmám so stravnými lístkami na českom trhu.

„Zmluvy s prvými reštauráciami sme už uzavreli,“ uviedol na tému vstupu Lidla na trh stravných lístkov riaditeľ spoločnosti Lidl ČR Pavel Stratil. Lidl che spriazneným reštauráciám účtovať poplatok 2,5 percent. Konkurencia – firmy Edenred, Le Cheque Déjeuner i Sodexo si na provízii účtujú 5,5 až 6 %.

Aká je situácia na Slovensku? Plánuje aj Lidl SR vstup na slovenský trh stravných lístkov? Za akých podmienok? S týmito a ďalšími otázkami sme oslovili zástupcov reťazca na Slovensku. O ich stanovisko budeme správu aktualizovať.

AKTUALIZÁCIA: „Lidl Slovenská republika v  súčasnosti nad zavedením vlastných stravných lístkov neuvažuje,“ povedala Zuzana Sobotová  z oddelenia komunikácie Lidl SR. 

Vstup nového hráča na trh stravných lístkov víta prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek, ktorý sa nedávno vyjadril na adresu stravných poukazov pomerne kriticky, keď ich označil ako nemravnú druhú menu v štáte. Oceňuje ale ľahký spôsob uzatvárania zmlúv online. Podľa neho to povedie k rýchlemu vybudovaniu siete reštaurácií a „k postupnému narovnaniu podmienok na trhu“.

​Reštaurácie oslovené redakciou idnes.cz problém s prijímaním straveniek ďalšieho hráča na trhu nemajú. „Problém by sme s tým určite nemali. Záležalo by na spôsobe vyúčtovania,“ povedal prevádzkovateľ Plzeňskej reštaurácie Anděl na pražskom Smíchove Jiří Šiler s tým, že pre reštaurácie je dôležité, či sa zálohy pre firmy ponúkajúce stravné lístky platia dopredu.

Ako už bolo uvedené, Lidl oznámil vstup na trh so stravnými lístkami začiatkom tohto roka, kedy začal ponúkať poukazy Naše stravenka svojim zamestnancom. Od apríla ich budú využívať aj zamestnanci reťazca Kaufland Česká republika. Oba reťazce patria do skupiny Schwarz.

Stravné lístky sú lukratívny biznis. V ČR si tento trh rozdelili tri spoločnosti, ktoré majú stámiliónové obraty v českých korunách.

​Kritici stravných lístkov hovoria o tom, že poukazy krivia trh a sú výhodné hlavne pre firmy, ktoré ich vydávajú. Až 40 % zo štátnej podpory stravných lístkov totiž putuje ich vydavateľom. 

01 - Modified: 2021-10-27 14:05:52 - Feat.: - Title: Lidl štartuje vlastný podcast 02 - Modified: 2021-01-29 12:29:39 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená 03 - Modified: 2020-12-16 11:04:40 - Feat.: - Title: Samoobslužné pokladnice už aj v Lidli 04 - Modified: 2020-11-24 09:07:03 - Feat.: - Title: Lidl mení PR agentúru 05 - Modified: 2020-11-07 12:34:13 - Feat.: - Title: Kúpili ste biele, bude z toho červené. Lidl podporil budúcich vinárov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 12:44