07.05.2017, 14:47

Služba je prázdna krabica. Naplní ju až vaša energia

Hovorí Andrea Skočeková, riaditeľka a majiteľka eventovej agentúry Brand Advertising.

Služba je prázdna krabica. Naplní ju až vaša energia
Zdroj: Brand Advertising

Prvé eventy organizovala už ako 10-ročná. Pred 21 rokmi pretavila detskú hru do biznisu a založila si agentúru, ktorá úspešne funguje dodnes. Ako sama hovorí, našla pre seba tému, lebo organizovanie eventov ju stále baví a napĺňa. Andrea Skočeková, riaditeľka a majiteľka eventovej agentúry Brand Advertising.

Prednedávnom ste oslávili 20 rokov fungovania. Aké miesto na trhu ste si za tie roky vybudovali?

Vzťahy s klientmi aj dodávateľmi máme stabilné a sú postavené naozaj na dôvere a vernosti. A navzájom sa niekde posúvame. Tam cítim našu konkurenčnú výhodu a myslím si, že sme veľmi servisní. Mala som šancu zažiť iné agentúry, keď sme pracovali na spoločných projektoch, a mala som pocit, že to berú tak... možno viac biznisovo?

To znamená ako?

Naozaj som presvedčená, že eventy sú o emócii a takých tých drobných veciach, ktoré event vyšperkujú a urobia dokonalým. Myslím si, že práve to my v agentúre vieme a robíme. Neviem, či lepšie ako ostatní, ale keď som mala šancu porovnať sa v spoločných projektoch s konkurenciou, mala som pocit spokojnosti. Stále to neberiem ako kšeft. Každý si vie objednať kapelu, priestor a catering. Event však stojí práve na mikrokomunikácii s klientom a dodávateľmi.

Ale na konci dňa musíte zrátať, či ste to nerobili pre niekoho modré oči...

To je jasné, treba si započítať aj tie „modré oči“, ale tak, aby klient presne vedel, za čo platí. Treba byť fér.

Je ťažké neskĺznuť po dvadsiatich rokoch do rutiny?

Asi je. Stále v sebe hľadám motiváciu, prečo to robiť. Už to možno nie je ani o agentúre ako o mne samej. Ryba vždy smrdí od hlavy. Pokiaľ budem nadšená, zanietená a budem vnášať do agentúry pozitívnu energiu, tak bude fungovať.

Kde nachádzate motiváciu?

Teraz som vo fáze, že veľa rozmýšľam, čítam a počúvam múdrych ľudí, aby som si v sebe usporiadala hodnoty a priority v práci. Viem, čo ma baví, viem moju prácu robiť, ale na druhej strane som za tých dvadsať rokov extrémne vyčerpaná z každodennej exekúcie a hlavne z boja, či už o klienta alebo dobrých zamestnancov.

Pre mňa je skôr výzvou, ako fungovať v biznise bez extra motivácie, aby sa človek nemusel špeciálne „hecovať“. Neviem, či sa to vôbec dá.

Netrpí potom vaša kreativita?

To je tá zábavnejšia časť práce, ktorú mám najradšej. Nemám pocit, že som vyhorená v kreatívnom zmysle. Pokiaľ je človek vnímavý, čo dúfam, že aspoň sčasti som, pozerá sa okolo seba s otvorenými očami, má čas cestovať a rozjímať, tak podľa mňa vždy nájde nejaký nápad. Čas, keď pripravujeme projekty do tendra, je pre mňa najzaujímavejšia a najzábavnejšia etapa prípravy projektu.

Zdroj: Brand Advertising

Takže zadanie je pre vás výzvou.

Pri zaujímavom zadaní a korektnom tendri sa nemusím ani „hecovať“, ide to samo. A keď je ešte úspešný, to je energia! Milujem úspešné tendre, to je to, kvôli čomu sa ešte aj po 21 rokoch vyberiem s radosťou do práce.

Pri dobrom zadaní mám výboj energie. Extrémne ma to baví – vymyslieť a chytiť sa nejakého nápadu. Vyčerpávajúcou pre mňa je skôr exekúcia.

Od nej sa však odvíja výsledok eventu.

Výhra v tendri neznamená koniec, je to len začiatok. Práve dobre postavený tím, správne nabudený a namotivovaný, má snahu urobiť event čo najlepšie. Snažím sa, aby tím naozaj prebral moje zásady – byť precízny, detailista a priniesť klientovi niečo navyše. Klient má mať pocit, že sa o neho staráte. Lebo sme služba.

Spomínate tendre. BTL sa zapojila do aktivity za etické tendre. Čo konkrétne si vy od toho sľubujete?

Že budú tendre transparentné, s kvalitným, podrobným zadaním a dostatkom času na prípravu projektu. Za nás musím povedať, že máme šťastie na takéto zadania, lebo je ich čím ďalej tým viac.

Kde osobne vidíte problém tendrov u nás, ak vôbec?

Ak odhliadneme od tých, ktoré nemajú ani ambíciu byť transparentné, tak potom je to v nastavení pozície klient vs. agentúra. Má to byť skôr „partnerské duo“ ako dva bojujúce tábory. Klient by mal poskytnúť dostatok informácií na to, aby sme my ako agentúra mohli vypracovať čo najpresnejší a najdetailnejší projekt. Malo by to byť v našom obojstrannom záujme, lebo cieľ máme rovnaký – pripraviť čo najlepší event za primerané náklady.

Zdroj: Brand Advertising

Chodievate do štátnych tendrov?

Áno, keď je zadanie na službu, ktorú ponúkame a máme na to čas, tak ideme. Aj sme na moje počudovanie niektoré vyhrali. To mi dáva nádej a presvedčenie, že nie všetko je skorumpované. Potešilo ma to.

Čím prechádzajú slovenské eventové agentúry dnes? Čo ich trápi, alebo naopak, v čom to majú super?

Podľa mňa v každej dobe sa prechádza viac-menej tým istým, takže si nemyslím, že je to diametrálne odlišné. Až na tých pár „nuansov“ z čias po revolúcii, keď nebolo štandardné prostredie.

Čo plánujete na tento rok?

Teším sa na nové tendre a nových klientov, ale tiež na tých stálych, lebo tam sa môžeme obaja posúvať a zlepšovať. A dlhodobo mám svoj osobný plán, nepracovať v piatky, v čom chcem určite zotrvať.

Máte nejaký sen, ktorý by ste si chceli splniť?

Veľmi ma baví téma vzdelávania. Vždy som mala ambíciu realizovať sa práve v tejto oblasti, ale zatiaľ som na to nenabrala ani energiu ani čas, aby som niečo zrealizovala. Je to moja vízia, môj biznis plán do „dôchodku“ (smiech).

Zdroj: Brand Advertising

Kto je Andrea Skočeková: V roku 1996 založila prvú čisto eventovú agentúru na Slovensku – Brand Advertising, ktorú dodnes vedie. Keď v roku 2011 vznikla BTL komunikačná asociácia, jej agentúra sa stala zakladajúcim členom. V roku 2014/2015 bola predsedníčkou asociácie.

Celý rozhovor s Andreou Skočekovou si môžete prečítať v aprílovom čísle magazínu Stratégie, v ktorom sa venujeme aj témam ako politické prieskumy či vnímanie slovenských reklamných agentúr zo strany českej konkurencie.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.