19.05.2017, 17:17

Zlatý klinec sa mení na festival. Na konferencii privíta atraktívnych hostí zo zahraničia

Zlatý klinec sa mení na festival. Na konferencii privíta atraktívnych hostí zo zahraničia
Zdroj: Digital Pie 2017

Už budúci piatok slovenské reklamné agentúry zabojujú o ocenenie Zlatý klinec, ktoré sa u nás získava za najkreatívnejšiu reklamu. Súťaž Zlatý klinec sa organizuje viac ako dvadsať rokov, v súčasnosti prichádzajú jeho organizátori (KRAS, ADC a Stratégie) so zmenou, večerný event menia na celodenný marketingový festival. Jeho súčasťou bude prvýkrát aj konferencia so zvučnými menami zo zahraničia. O plánoch sme sa porozprávali s jedným z organizátorov, Martinom Woskom, prezidentom ADC (Art directors clubu).

Prečo sa tento rok Zlatý klinec mení na marketingový festival, súčasťou ktorého je aj celodenná konferencia?

Na večernom programe Zlatého klinca sa každoročne stretne okolo tisíc ľudí, čo z neho samo osebe robí najväčší marketingový event na Slovensku. Dovolím si tvrdiť, že ani v celej Európe by ste nenašli lokálnu kreatívnu súťaž s väčšou prestížou a účasťou ako u nás na Slovensku. Práve táto skutočnosť zároveň predstavuje aj obrovský potenciál, ktorý je škoda nevyužiť.

Aká bude nová filozofia celého eventu?

Už v minulosti boli pokusy rozšíriť Zlatý klinec o dennú konferenciu, ale teraz sme spoločne nabrali odvahu sa do toho pustiť naozaj naplno. Uvedomili sme si, že prostredníctvom ADC Europe a členských agentúr KRAS-u či iných marketingových asociácií máme dosah na skvelých spíkrov zo zahraničia, ktorí, ako sme zistili, veľmi radi prídu prednášať do Bratislavy. A keďže jedným z cieľov Zlatého klinca je nastavovať latku a dvíhať úroveň kreativity v reklame na Slovensku, videli sme to ako skvelý prienik.

Témou celého festivalu je odvaha. Prečo práve odvaha?

Kreatívne riešenia sú často tie, ktoré ste ešte nikde nevideli, nikdy nerobili, možno vyžadujú úplne iný proces, než na aký ste zvyknutý, často sú spojené s rôznymi rizikami. Chce to odvahu ich skutočne realizovať, nevybrať si šablónové riešenie, nejsť do nich iba na polovicu, zariskovať. Môžu vám priniesť marketingovú slávu, povýšenie ale možno aj vyhadzov. Avšak bez toho aby ste urobili niečo po novom skrátka nič nezmeníte. A ak nič nezmeníte, nie ste dobrý marketér.

Na konferenciu zavítajú viacerí zahraniční spíkri. Na koho sa vy osobne tešíte najviac?

Bude to pestré. Ja osobne som veľmi zvedavý na človeka, ktorý vyštudoval súčasne biochemické inžinierstvo a muzikálové herectvo, a momentálne vedie kreatívne agentúry v Googli – Imran Khan z USA. Tiež sa teším na Ravida Kupperberga z Mindscapes, ktorý bude hovoriť o logike za kreatívou a lepšej kooperácii agentúr s klientmi, či Dušana Švaleka z domáceho prostredia – československého Telekomu.

Aké sprievodné akcie budú súčasťou dennej konferencie?

Denný program sa koná paralelne v troch priestoroch bratislavského Istropolisu. Okrem hlavného pódia budú prebiehať prezentácie finalistov súťaže mladých kreatívcov Young Lions 2017 a tiež workshop pre držiteľov ADC Štempla. Ide o program, ktorý garantuje študentom letné stáže v agentúrach a do ktorého sa tento rok zapojilo 20 agentúr a 110 študentov.

Ako veľmi odvážne práce očakávate na tohtoročnom Zlatom klinci?

Zatiaľ len veľmi zbežne som stihol popozerať prihlásené práce. Tento rok ich je síce menej, ale videl som tam niektoré naozaj skvelé a aj odvážne idey. Porota to bude mať opäť ťažké. A tak to má byť. Teším sa na to!

Viac info o konferencii a evente Zlatý klinec nájdete tu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.