17.07.2017, 10:36

Maroš Kemény po odchode z Creative Department: Chcem robiť niečo, čo ma bude naozaj baviť

Spolu s Jurajom Kusým založili vlastnú agentúru. Chcú ponúkať expertízu za prijateľné ceny.

Maroš Kemény po odchode z Creative Department: Chcem robiť niečo, čo ma bude naozaj baviť
Zdroj: osobný archív

Dlhoročný stratég z Creative Department Maroš Kemény odišiel z agentúry začiatkom roka 2017. Plánoval si dať pauzu, no po pol roku rozbieha vlastný biznis.

Spolu s kreatívcom a ideamakerom tiež z agentúry Creative Deparment Jurajom Kusým založili vlastnú agentúru s názvom Čosi.

Povedali sme si, že skúsime vymyslieť čosi, čo nás po všetkých tých rokoch v reklame bude baviť,“ vysvetľuje Kemény. „Na trhu je stále dosť malých a stredne veľkých klientov, ktorí sú úspešní, no možno nikdy nekomunikovali, nemajú stratégiu. My im ju chceme priniesť. V každom prípade však ponúkame expertízu seniorných ľudí za prijateľnejšiu cenu.“

Maroš Kemény päť mesiacov freelancoval. Počas tohto obdobia mu prichádzali rôzne ponuky.S pribúdajúcimi väčšími a perspektívnymi klientami som si bol čoraz istejší, že má zmysel oživiť dlhší čas tlejúcu myšlienku na vlastnú agentúru.“

Momentálne majú šesť klientov, finišujú s priestormi a rozbiehajú spolu s Jurajom Kusým vlastný biznis. Toho Maroš Kemény označil ako kamaráta a skúseného ideamakera. Počas freelancovania sa mu, podľa jeho slov, ukázala reklama ako vzťahový biznis. „Jediný, kto ti môže pomôcť a nakopnúť ťa, sú tvoje kontakty. Mňa tie moje veľmi príjemne prekvapili, čo si nesmierne vážim.“

Prestávku od slovenskej reklamy plánoval na dlhšie, než sa Keménymu nakoniec podarilo mat. „Pauza len chcela byť, no reálne žiadna nebola. Keď som v januári odchádzal z bývalej agentúry, tušil som, že sa zrejme niekto ozve. Ponúk bolo viacero. No pri freelancingu si len ty sám, od rannej kávy až po fakturáciu.“ Aj tento pocit ho motivoval pohnúť sa ďalej, hoci to tak skoro neplánoval.

Názov Čosi má byť čisto slovenský. „My sme chceli nájsť čosi slovenské, čosi zapamätateľné, čosi hravé, čo na úvod meetingov roztápa ľady. Tak vznikol názov Čosi. Okolo toho názvu máme vymyslený celý koncept a denne sa nám stáva, že aj tety na vrátnici s nami hrajú všelijaké hry s týmto slovíčkom. A to sme chceli,“ hovorí na margo názvu a dopĺňa, že prakticky celá slovenská reklama je o anglických názvoch. Väčšina agentúr však buď nemá zahraničné ambície, alebo pre zahraničné trhy nikdy nič nerobila, ani robiť nebude.

Maroš Kemény bol 10 rokov v agentúre Creative Department. „Bolo to skvelé obdobie, no v poslednom čase som mal pocit, že stagnujem, že ma práca neteší, že sa málo usmievam. Niekto ale kedysi povedal, že všetko dôležité v živote je treba urobiť do štyridsiatky,“ zhodnotil.

Na otázku, či mu bude chýbať tvrdý reklamný biznis, povedal:„Reklama v slovenských reáliách nie je nejako obzvlášť tvrdý svet. Hráme sa na veľmi malom piesočku, navyše s malými formičkami. Pre mňa je skôr dôležité to, aby ma to stále bavilo a aby som sa možno viac tešil z biznisových úspechov klientov, než z tých našich reklamných.“

Maroš Kemény od roku 2004 šéfoval Komunikačnému odboru na Ministerstve obrany. Neskôr bol Client Services Director v CD Ogilvy&Mather a viac ako 8 rokov stratégom v Creative Department. Prednáša v Creative Academy, v septembri plánujú otvárať druhý ročník.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.