19.07.2017, 16:53

Audi čelí kritike. V reklame prirovnáva nevestu k jazdenému autu

Spotrebitelia reklamu označili za sexistickú a nechutnú. Automobilka ju radšej stiahla.

Audi čelí kritike. V reklame prirovnáva nevestu k jazdenému autu
Zdroj: Youtube

Nemecký výrobca luxusných automobilov Audi sa v Číne stal terčom kritiky. Reklamný spot, ktorý prirovnáva nevestu k jazdenému autu, označujú čínski spotrebitelia za sexistický a niektorí dokonca vyzývajú k bojkotu automobilky. Tá dnes uviedla, že reklamu stiahla.

Dej polminútového reklamného spotu sa odohráva na svadbe. K neveste tesne pred obradom príde ženíchova matka a preskúma jej uši, nos i ústa. "Dôležité rozhodnutie je treba spraviť starostlivo," uvádza sa v spote, ktorý je reklamou na certifikovaného predajcu jazdených automobilov Audi.

Reklamu na internete kritizovali tisíce čínskych spotrebiteľov, podľa ktorých je sexistická a ponižuje ženy. "Je to naozaj nechutné. Nerobí sa niečo takéto pri obchodování s dobytkom?" pýtal sa jeden z užívateľov populárneho čínskeho mikroblogu Weibo. Ku kritike sa pripojili aj noviny čínskej komunistickej strany People's Daily, ktoré reklamu označili za "znepokojivú a neúctivú".

Automobilka Audi upozornila, že za výrobu reklamného spotu je zodpovedný jej partner z čínskeho spoločného podniku. Dodala, že záležitosť vyšetrí, aby sa už nič podobné neopakovalo.

Značka Audi je súčasťou nemeckého automobilového koncernu Volkswagen.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.