StoryEditor

Audi čelí kritike. V reklame prirovnáva nevestu k jazdenému autu

19.07.2017, 16:53
Autor:
ČTKČTK
Spotrebitelia reklamu označili za sexistickú a nechutnú. Automobilka ju radšej stiahla.

Nemecký výrobca luxusných automobilov Audi sa v Číne stal terčom kritiky. Reklamný spot, ktorý prirovnáva nevestu k jazdenému autu, označujú čínski spotrebitelia za sexistický a niektorí dokonca vyzývajú k bojkotu automobilky. Tá dnes uviedla, že reklamu stiahla.

Dej polminútového reklamného spotu sa odohráva na svadbe. K neveste tesne pred obradom príde ženíchova matka a preskúma jej uši, nos i ústa. "Dôležité rozhodnutie je treba spraviť starostlivo," uvádza sa v spote, ktorý je reklamou na certifikovaného predajcu jazdených automobilov Audi.

Reklamu na internete kritizovali tisíce čínskych spotrebiteľov, podľa ktorých je sexistická a ponižuje ženy. "Je to naozaj nechutné. Nerobí sa niečo takéto pri obchodování s dobytkom?" pýtal sa jeden z užívateľov populárneho čínskeho mikroblogu Weibo. Ku kritike sa pripojili aj noviny čínskej komunistickej strany People's Daily, ktoré reklamu označili za "znepokojivú a neúctivú".

Automobilka Audi upozornila, že za výrobu reklamného spotu je zodpovedný jej partner z čínskeho spoločného podniku. Dodala, že záležitosť vyšetrí, aby sa už nič podobné neopakovalo.

Značka Audi je súčasťou nemeckého automobilového koncernu Volkswagen.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. apríl 2024 23:05