11.10.2017, 17:59

RTVS kritizovala udelenie medailí politikom z éry mečiarizmu. Podľa Rady tým porušila zákon

Relácia Reportéri podľa Rady neinformovala objektívne a nestranne o oceneniach Právnickej fakulty.  

RTVS kritizovala udelenie medailí politikom z éry mečiarizmu. Podľa Rady tým porušila zákon
Zdroj: RTVS

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) upozornila na svojom dnešnom zasadnutí RTVS na porušenie zákona. V reportáži Relativizácia... v programe Reportéri, ktorú Jednotka odvysielala 3. apríla tohto roka, nedodržala nestrannosť a objektívnosť. Informovala o tom Lucia Jelčová, hovorkyňa RVR.

V relácii sa Pavol Fejér venoval téme udeľovania ocenení osobnostiam pri príležitosti 95. výročia Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Fakulta ocenila pamätnými medailami aj vrcholového predstaviteľa komunistického režimu Petra Colotku a kľúčových predstaviteľov obdobia mečiarizmu - Jána Cupera a Katarínu Tóthovú. 

Ocenenie kontroverzných politikov bolo dôvodom, že sa ďalší traja ocenení – advokátka Zuzana Čaputová, sudkyňa Jana Javorčíková a advokát Peter Kubina rozhodli svoje medaily vrátiť. Dekan fakulty Eduard Burda v relácii vysvetľuje, že vyznamenali ľudí, ktorí si zaslúžia ocenenenie za to, ako pôsobili ako právnici. Svoje rozhodnutie obhajoval dekan tým, že akademická pôda má byť apolitická.

V relácii dostali okrem dekana fakulty priestor na vyjadrenie traja vyššie spomenutí právnici Čaputová, Javorčíková a Kubina, ktorí sa rozhodli ocenenie vrátiť a komentátor Marián Leško.

Sťažovateľ namietal, že reportáž bola politicky predpojatá a nevyvážená, respondenti vybratí tendenčne a moderátor bol podľa sťažovateľa zaujatý a kládol sugestívne otázky. Podľa Rady v reportáži nezazneli ani vyjadrenia kritizovaných ocenených politikov Colotku, Cupera a Tóthovej, čím RTVS porušila objektivitu a najmä nestrannosť v politicko-publicistickom programe. Celú reláciu si môžete pozrieť v archíve RTVS.

    Upozornenie na porušenie zákona udelila rada aj Humenskej televízii, ktorá 23. februára nedodržala nestrannosť a objektívnosť pri vysielaní príspevku o Domašanskej ulici v Humennom v programe Hlavné Správy. Ďalej rada začala správne konanie voči televízii JOJ (vysielateľ MAC TV) za nedodanie súvislého záznamu z vysielania programu X Factor zo dňa 5. augusta 2017 a ako neopodstatnené uznala 5 sťažností, respektíve ich častí.

    Cookies

    Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.