19.10.2017, 17:56

Reakcia Facebooku: Testujeme, ako ľudia reagujú na obsah

Sociálna sieť sa ospravedlňuje za náhle zmeny.

Reakcia Facebooku: Testujeme, ako ľudia reagujú na obsah
Zdroj: Facebook

Facebook priniesol nový newsfeed s názvom Prieskumník (Explore), ktorý vizuálne stvárnil "raketkou". Do nového priestoru premiestnil väčšinu príspevkov firemných profilov a stránok - a zrejme všetky neplatené. V hlavnom newsfeede zostali iba posty priateľov a platené príspevky. 

Po tomto kroku zo strany Facebooku sa zdvihla výrazná vlna kritiky, pretože organický, neplatený obsah príspevkov značiek a médií, prípadne iných fanpagových skupín s veľkým počtom fanúšikov výrazne poklesol. Stratégiám sa podarilo získať stanovisko Facebooku, v ktorom sa píše: "Snažíme sa spájať ľudí s informáciami, ktoré považujú za najprínosnejšie. Ako súčasť tohoto procesu testujeme niektoré produktové zmeny aby sme zistili, ako zlepšiť ľuďom pobyt na Facebooku."

Vo vyjadrení sa hovorí tiež o tom, že Facebook počas nasledujúcich mesiacov uskutoční testovanie na Srí Lanke, Bolívii, Slovensku, Srbsku, Guatemale a Kambodži. Účelom testovania je podľa sociálnej siete lepšie zistenie toho ako ľudia reagujú na obsah. "Používatelia nám povedali, že sa chcú jednoduchšie dostať k postom od priateľov a rodiny, tak testujeme dva rôzne feedy. Pri tomto teste môžu mať ľudia miesto vyhradené pre príspevky rodiny a priateľov (News feed) a miesto dedikované pre príspevky stránok (Explorer Feed - Prieskumník)." 

Súčasťou tohoto testu bude to, ako ľudia reagujú na videá a iné typy postov. Počas tohoto testu a len na týchto trhoch, zadávatelia reklamy uvidia zmeny v organickom zásahu postov ich stránok a variácie vo výkonnosti času stráveného sledovaním videí a ceny za 10 sekúnd sledovania. 

Facebook odporúča všetkým dotknutým stranám monitorovať základné metriky pre dosah a reklamu, ktoré sú dôležité pre  ich biznis. Odporúča tiež optimalizovať výdavky do reklamy na doručenie výsledkov, ktoré sú dôležité pre zadávateľov. "Ospravedlňujeme sa za náhle zmeny, ktoré tento test môže priniesť pre organický zásah obsahu na stránkach, alebo v reklamných kampaniach."

Téme sa budeme venovať, prinesieme reakcie najväčších mediálnych hráčov na trhu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.