12.11.2017, 17:13

Najčítanejším denníkom je Nový Čas, týždenníkom Plus 7 dní

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK za posledný polrok.

Najčítanejším denníkom je Nový Čas, týždenníkom Plus 7 dní

Najčítanejšími celoštátnymi denníkmi v druhom a treťom kvartáli roku 2017 boli Nový Čas, Pravda a Plus jeden deň. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý monitoroval tlačené médiá a rozhlasové a televízne stanice.

DENNÍKY

Voči predchádzajúcemu obdobiu vzrástla čítanosť denníkom Plus jeden deň a Korzár, naopak, pokles zaznamenali Nový čas, Pravda a Sme. Čítanosť na rovnakej úrovni si držia Šport a Hospodárske noviny.

  • Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 29% populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítal(a) posledné vydanie“

Nový Čas si udržal pozíciu trhovej jednotky s 15 percentami. Čítanosť na úrovni šesť percent majú denníky Pravda a Plus jeden deň. Nasleduje denník Sme s piatimi percentami a Šport so štyrmi percentami. Korzár a Hospodárske noviny majú čítanosť troch percent populácie vo veku 14 - 79 rokov.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2017

TÝŽDENNÍKY

Spomedzi týždenníkov dosiahol nárast čítanosti voči predchádzajúcemu obdobiu len Katolícke noviny a sieť týždenníkov Regionálne noviny (regionPRESS). Všetky ostatné monitorované týždenníky buď stagnovali alebo zaznamenali pokles čítanosti. Najvýraznajší pokles sa týka sieti Petit Press MY.

  • Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje 35%, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov

Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní so siedmimi percentami. Šesťpercentnú čítanosť má týždenník Báječná žena. Život a Nový Čas pre ženy majú päť percent. Štyri percentná obyvateľov Slovenska čítajú Eurotelevíziu. Týždenníky Slovenka a Katolícke noviny majú trojpercentnú čítanosť. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (regionPRESS) dosiahla desať percent a sieť Petit Press MY noviny päťpercentnú čítanosť.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2017

​DVOJTÝŽDENNÍKY

Všetky monitorované dvojtýždenníky dosiahli nárast čítanosti voči predchádzajúcemu obdobiu, najvýraznejší rast yzaznamenali ECHO a Relax.

  • Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 14% populácie vo veku 14 - 79 rokov

Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max s piatimi percentami. Nasledujú Tele plus, Bratislavské noviny a Relax s dvomi percentami. Dvojtýždenníky Stop i Žena a život dosiahli jednopercentnú čítanosť. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky dosiahla čítanosť štyri percentá.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2017

​MESAČNÍKY

  • Celková čítanosť mesačníkov v 2. kvartáli a 3. kvartáli 2017 je na úrovni 41%

Poradie monitorovaných mesačníkov otvára časopis Zdravie so siedmimi percentami. Rovnakú čítanosť má aj mesačník Záhradkár. Nasledujú Eva a EMMA s piatimi percentami. Ďalší je mesačník Nový Čas Krížovky so štyrmi percentami. Nasledujú mesačníky Maxikrížovky a Nový Čas Bývanie s trojpercentnou čítanosťou.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 2.+3./2017

Národný prieskum MML–TGI, zameraný na spotrebné správanie, médiá a životný štýl, realizuje spoločnosť Median SK od roku 1997. Prieskum za druhý a tretí kvartál 2017 bol realizovaný v období od 3. apríla do 17. septembra 2017. Výberový súbor tvorili obyvatelia Slovenska vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4238 respondentov.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.