14.11.2017, 21:51

Psychotriler DOGG nie je kasový trhák, nudiť sa však nebudete

Poviedkový film štyroch slovenských režisérov sa oplatí vidieť.

Psychotriler DOGG nie je kasový trhák, nudiť sa však nebudete
Zdroj: YouTube

Myšlienka filmu vznikla niekedy pred šiestimi rokmi. Producent Maroš Hečko (producent a scenárista filmu Kandidát) vtedy oslovil štyroch mladých režisérov, ktorí ešte za sebou nemali celovečerný film a ponúkol im možnosť nakrútiť 20-minútový film, ktorého témou bude strach. Strach ako základná ľudská emócia vo svojich rôznych podobách.

​Každý z režisérov spracoval zadanie po svojom a vznikol z toho bizarný celovečerný film, ktorý sa vymyká spomedzi štandardných slovenských filmov. Poviedky sú veľmi rozdielne vo výbere žánru a každý režisér má rozdielne tempo rozprávania. "Začíname pomaly, aby sme to v poslednej poviedke roztočili ako na karuseli. DOGG je taká malá vizuálna jazda," hovorí producent. Názov filmu vznikol zo začiatočných písmen jednotlivých poviedok.

​Režisérom prvej poviedky Duet je Slavomír Zrebný. V komorne ladenom psychologickom príbehu sú hlavní hrdinovia (Monika Hilmerová a Ivan Romančík) konfrontovaní s aktuálnou hrozbou terorizmu. „Premýšľali sme, ako sa tento strach rodí, ako mení naše správanie a najmä, ako je možné sa od neho oslobodiť," hovorí režisér o svojej poviedke.

Druhá poviedka Opus Dei režiséra Viliama Csina je diametrálne odlišná. Idylické nažívanie mladého páru (v podaní Judit Bárdos a Petra Oszlíka) v starom dome na samote sa zmení náhodnou udalosťou na nefalšovanú paródiu hororového príbehu.

​Tretí príbeh z východného Slovenska režiséra Enrika Bistiku s názvom Grassvater je naozaj cynický a surový. Mafia, drogy, ich pôsobenie a následky, a to všetko spojené s náboženstvom, vrhnú diváka „do prostredia, z ktorého sa vám zdvihne žalúdok" avizovali autori poviedky. Nepreháňali.

​Štvrtý príbeh Game režiséra Jonáša Karáska (Kandidát, 2013) je sci-fi z bližšie neurčenej budúcnosti. Zaoberá sa otázkou, kde sa končia hranice televíznej zábavy a či by sme sa vedeli zabávať aj na smrti v priamom prenose. Z kina odídete s presvedčením, že odpoveďou je 'áno'. Celá poviedka je vo vymyslenej reči, akejsi zmesi angličtiny a nemčiny, čo príbehu pridáva na dôveryhodnosti. V dynamickom deji s rýchlymi strihmi sú použité okrem záberov z Bratislavy a Viedne aj zábery zo Ženevy, Paríža, Tenerife, Tokia, Osaky a ďalších miest.

DOGG na tému strach je prvou časťou plánovanej trilógie, producent chce pokračovať s ďalšími poviedkovými filmami na tému smiech a plač.

Snímku s rozpočtom 200-tisíc eur priniesla do kín spoločnosť Azyl Production a Continental film, kinopremiéru mala vo štvrtok 9. novembra. Počas premiérového víkendu si prišlo DOGG pozrieť 1472 divákov.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.