RTVS
StoryEditor

Nový obchodný riaditeľ RTVS Igor Slanina: obchod je v dobrej kondícii

21.11.2017, 08:00
Pre rok 2018 ráta šéf obchodu s 5 percentnou infláciou.

Igor Slanina od septembra zodpovedá za predaj reklamného priestoru vo verejnoprávnom telerozhlase. Po necelých troch mesiacoch vo funkcii hovorí o tom, že spoločnosť Media RTVS je vďaka predchádzajúcemu vedeniu vo veľmi dobrej kondícii. (Obchod viedol Martin Hauptvogel, pozn. red.) "Rád budem pokračovať v dobre rozbehnutej práci a využijem ľudský potenciál Medie RTVS k tomu, aby bol predaj reklamného priestoru úspešný a napredoval."

Prijať ponuku šéfa obchodu pre Slaninu znamenalo novú a pozitívnu výzvu v jeho profesionálnej kariére. "Je to pre mňa príležitosť, ako zúročiť doterajšie skúsenosti z inej oblasti reklamy," hovorí.

A ako hodnotí RTVS z pohľadu programu? "V rámci RTVS, jej televíznej časti, sa nastavil scheduling programovej štruktúry, ktorý zvýšil sledovanosť hlavne v závere týždňa a počas víkendov: konkrétne ide o piatkové Milujem Slovensko, v sobotu Záhady tela a Neskoro večer s Petrom Marcinom, ktoré generujú komerčné ratingy. Samozrejme, stabilná programová štruktúra napomáha k ich optimálnej stabilizácii", konštatuje Slanina. "V roku 2018 sa tešíme na druhú sériu projektu Zem spieva, ktorý pokladáme za najúspešnejší televízny formát roka 2017", načrtáva programové plány RTVS šéf obchodu.

Aká zmena čaká obchod RTVS?

Čo sa týka zmien, Slanina hovorí o tom, že zatiaľ neplánuje žiadne dramatické zmeny. "Tak, ako som spomínal vyššie, Media RTVS je vo veľmi dobrej kondícii a ja som rád, že môžem byť  jej súčasťou," hovorí.  Za zmienku však určite stojí jedinečná možnosť kombinácie komerčného priestoru rozhlasu a televízie, ako aj príprava spoločných rozhlasových a televíznych projektov, na ktorú sa chcú vo verejnoprávnej inštitúcii viac zamerať. "Kvalitným servisom a zacielením reklamnej kampane môžeme dostať do povedomia nielen klienta, produkt klienta, ale aj samotnú RTVS," myslí si Slanina.

Obchodné plány na rok 2018

Momentálne je pre šéfa obchodu - Media RTVS, podstatné nastavenie obchodných podmienok pre rok 2018. To vychádza z aktuálnych podmienok platných pre rok 2017. Pre televíziu bude cenníkové CPRP  pre budúci rok vo výške 790 eur. Na porovnanie - v roku  2017 je na úrovni 750 eur. "5 percentná inflácia kopíruje medziročné zvýšenie ratingov komerčných brejkov", vysvetľuje Slanina.

Cenníkové ceny pre rozhlasovú časť budú upravené a navýšené pre Rádio Slovensko, tiež vo výške 5 percent. Ceny komerčných prvkov v ďalších programových službách (Rádio Regina, Devín, Patria a Radio FM) ostávajú nezmenené. Obchodný model pre rok 2018 bude pripravený a oficiálne vydaný do 24.11.2017, avizuje obchodný riaditeľ.

Budúci rok bude pre RTVS zaujímavý aj z pohľadu športu. "Rok 2018 je pre RTVS rokom športu, tak, ako je to každý druhý rok", hovorí Slanina. Vo februári začínajú ZOH v Pjongčangu, vrátane olympijského hokejového turnaja, v máji MS v ľadovom hokeji, v júni MS vo futbale, v júli Tour de France. Na jeseň začína futbalová kvalifikácia na EURO 2020. "Práve uvedené športové podujatia generujú najvyššie ratingy a tešia s diváckej základni. Preto by sme chceli využiť všetky dostupné a nadštandardné možnosti na prezentáciu a komerčný predaj."

    RTVS ponúka pre klientov aj  HbbTV práve pri veľkých športových eventoch (MS v ľadovom hokeji, MS vo futbale, ZOH v Pjongčangu). Počas dní daného športového eventu RTVS ponúka klientovi: logo klienta ako súčasť tlačítka red button RTVS menu, branding aplikácie daného športového podujatia, samostatne položka v menu aplikácie.

    Limit reklamy na televíznu programovú službu je 0,5 percent na deň. Z tohto pohľadu je limitovaná možnosť umiestniť len štrnásť  30-sekunových spotov pri 24 hodinovom vysielaní na deň. Igor Slanina si ale myslí, že najsilnejšia stránka mediálnej komerčnej komunikácie v RTVS sú krátke reklamné bloky, neprerušovanie programu, limitovaná komerčná komunikácia, ktorá podporuje zásah. "Spomenúť treba aj výnimočné športové podujatia a výnimočné mediálne projekty, ktoré stabilne vykazujú najvyššie zásahy sledovanosti." Nasledujúci rok 2018 to opäť dokáže v plnej sile, myslí si Slanina.

    Kto je Igor Slanina?

    Takmer dvadsať rokov pracoval na rôznych manažérskych pozíciách v spoločnosti Akzent Media, z toho trinásť rokov ako jej riaditeľ. Od roku 2015 bol predsedom predstavenstva a riaditeľom akciovej spoločnosti Technické služby Starého Mesta v Bratislave. V septembri 2017 nastúpil do funkcie riaditeľa Media RTVS. Media RTVS je dcérskou spoločnosťou RTVS a exkluzívnym predajcom vysielacieho priestoru vyhradeného pre mediálnu komerčnú komunikáciu na televíznych a rozhlasových programových službách RTVS.

    Obchodné plány na budúci rok predstavili už aj komerčné televízie:

    01 - Modified: 2021-12-17 11:42:47 - Feat.: - Title: Obchodný riaditeľ RTVS: Cenu reklamy zvyšujeme o 10 percent 02 - Modified: 2020-11-23 13:37:50 - Feat.: - Title: Šéf obchodu JOJ Group: Inflácia na úrovni 10,2 percenta je nevyhnutná 03 - Modified: 2018-09-29 08:55:07 - Feat.: - Title: Media RTVS posilnil obchodný tím 04 - Modified: 2018-08-09 07:58:44 - Feat.: - Title: Joj chce viac reklamy pre starších 05 - Modified: 2017-11-09 12:01:45 - Feat.: - Title: Aj JOJ zdvihne cenu reklamy. Dvojciferná inflácia je nevyhnutná, tvrdí šéf obchodu
    menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
    19. apríl 2024 09:42