StoryEditor

Prichádza sieť diskontných predajní Lidl

08.03.2004, 23:00

Slovenskí maloobchodníci môžu v tomto roku očakávať nástup ďalšieho vážneho konkurenta - nemeckej obchodnej siete Lidl prevádzkujúcej diskontné predajne.

Agentúra pre prieskum trhu Terno predpokladá, že Lidl otvorí na Slovensku v priebehu 1. polroka tohto roka 20 až 30 predajní a jeho expanzia bude značná. Konateľ agentúry Ľubomír Drahovský sa dokonca domnieva, že vzhľadom na kúpyschopnosť obyvateľov SR a na ich inklinovanie k lacnejším a menej náročným potravinám môže byť úspech siete Lidl na Slovensku ešte väčší ako v Českej republike (ČR), kde začala pôsobiť v roku 2003.

Spresnil, že odhadovaný obrat sietí Lidl a Kaufland, ktoré majú spoločného vlastníka, dosiahol v roku 2003 v Čechách približne 27 miliárd Kč (33 miliárd Sk) a obsadili 3. miesto spomedzi najúspešnejších obchodníkov v ČR.

Podľa Drahovského možno očakávať, že na Slovensku bude Lidl konkurovať najmä sieti obchodov spravovaných spotrebnými družstvami, a dominantným i menším regionálnym spoločnostiach, za ktorými stojí slovenský kapitál. Terno predpokladá, že pri hodnotení roku 2004 sa Lidl umiestni v prvej desiatke obchodníkov s potravinami v SR napriek tomu, že svoje prevádzky otvorí až na konci 1. polroku tohto roku.

Predajne reťazca budú mať formát väčšieho supermarketu, s predajnou plochou do 2 000 metrov štvorcových. Okrem siete predajní, ktorá sa v súčasnosti realizuje, Lidl už vybudoval logistické centrum v Nemšovej.

Lidl je podľa Drahovského typický diskontný obchodník. Filozofia jeho predaja spočíva v predaji priamo z paliet. Spotrebiteľ sa obslúži sám, takže počet predavačov je minimálny. Sieť má však zároveň dobre vypracovaný systém vnútropredajňovej kontroly a ochrany tovaru a zaznamenáva relatívne málo krádeží.

Ponuka sortimentu nie je príliš široká, zahŕňa do 3 000 tovarových položiek, čo zodpovedá štandardu priemerného supermarketu. Lidl okrem vlastnej značky ponúka zväčša neznačkový tovar. Navyše dokáže predať veľké objemy tovarov, čím môže argumentovať pri rokovaniach s ich dodávateľmi o cenách. Cieľovým zákazníkom siete sú stredne a nízkopríjmové skupiny obyvateľstva.

Zastúpenie spoločnosti Lidl na Slovensku sa k pôsobeniu obchodnej siete na území SR nechcelo vyjadriť. Podľa dostupných informácií predajne Lild budú v každom krajskom meste SR ako aj v ďalších mestách. Napríklad v Bratislave a v Košiciach stavajú prípadne plánujú postaviť štyri predajne. Po dve obchodné miesta budujú prípadne plánujú vybudovať v Prešove, Trenčíne a Žiline. V Nitre sa stavia jedna predajňa a druhá je v štádiu posudzovania výstavby. Podobná situácia je v Trnave, kde bolo na jednu predajňu vydané stavebné povolenie, ďalšia je takisto v procese posudzovania. V Banskej Bystrici sa zatiaľ uvažuje s výstavbou jedného obchodného miesta.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 19:19