pixabay.com
StoryEditor

Facebook klepol po prstoch médiám. Články s "nafúknutými" titulkami vyhodí

05.08.2016, 13:37
Autor:
redred
Gigant chce bojovať proti clickbaitom.

"Otvorila chladnička. Čo v nej našla, ju vydesilo." Aj vy klikáte na podobné titulky? Tak s tým je koniec. Teda aspoň na Facebooku. Ten sa rozhodol, že vyhovie digitálnym publisherom, ktorí žijú z trafficu zo sociálnych sietí. 

Po novom bude Facebook pokutovať tie médiá, ktoré zámerne používajú titulky na prilákanie čitateľov. Tými sú napríklad "Toto je šokujúce. Neuveríte, čo sa stalo známej moderátorke," či "Kúpila jahody. Keď prišla domov, zistila hrôzostrašnú skutočnosť".

Facebook sa odvoláva na svoje hodnoty, ktorými sa riadi pri každej zmene algoritmu. Ten nový odstráni z našich Feedov príspevky médií, ktoré očividne používajú zavádzajúce titulky. "Naším cieľom je zobrazovať obsah, o ktorom vieme, že väčšina ľudí chce," píše sa v pravidlách Facebooku. A toto bude uplatňovať aj pri médiách. 

Na svojom blogu sa Facebook odvoláva na prieskum, v ktorom zistil, že ľudia chcú menej obsahu, z ktorého je zrejmé, že ide o clickbait - teda iba nalákanie čitateľa na to, aby na článok klikol. (Čo je ale na druhej strane pochopiteľné najmä pri tých médiách, ktoré z klikov žijú). 

Titulky, ktoré Facebook odstráni, budú tie, ktoré zámerne vynechajú hlavnú informáciu, alebo tie, ktoré nútia kliknúť, aby sa čitateľ dozvedel odpoveď. Na nájdenie týchto titulkov vytvoril systém, ktorý ich má rozpoznať. Na prvý pohľad sa môže zdať Facebook v rozhodnutí prísny, no sľubuje, že keď dané médium prestane používať "nafúknuté" titulky, zásah opäť zvýši. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 16:37