Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval(a) včera" predstavuje 66 %. Pozíciu lídra v rebríčku najpočúvanejších rádií patrí Rádiu Expres s 19,4 %, čo predstavuje 869-tisíc poslucháčov. Vyplýva to z národného prieskumu MML-TGI spoločnosti MEDIAN SK za prvý a druhý kvartál tohto roka.
Druhým najpočúvanejším slovenským rádiom je Rádio Slovensko, ktoré v prvom polroku počúvalo denne 17,8 % poslucháčov, čo je 795-tisíc ľudí. Trojicu najpočúvanejších rádií uzatvára Fun rádio s 11,1 %, denne si ho naladilo 497-tisíc poslucháčov.
Rádio Jemné dosiahlo počúvanosť 7,7 % a 7,3 % má Rádio Europa 2. Rádio Regina s 6,3 % obsadilo šiestu priečku a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Vlna s 5%.
Oproti minulej vlne, ktorá skúmala počúvanosť v štvrtom kvartáli minulého roka a prvom kvartáli tohto roka, sa počúvanosť rádií menila o desatiny percentuálnych bodov, najvýraznejší nárast zaznamenalo Rádio Vlna, ktorého počúvanosť stúpla z 4,2 % na 5 %.
Desiatku najpočúvanejších rádií uzátvára Rádio_FM (2,5 %), zmena nastala na posledných priečkach. Rádio Anténa Rock (2,5 %) vytlačilo z deviatej pozície Rádio Lumen (2,3 %).
Čo sa týka rozhlasových sietí, najpočúvanejší je Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi (Slovensko, Regina, FM, Devín, Patria a Slovakia International). V parametri "počúval(a) včera" dosiahol 25,7 %.
Rozhlasová sieť Rádio Services (Jemné, Anténa Rock Vlna a Europa 2) dosiahla počúvanosť 19,2 % a sieť Radio Group 15,3 %. Do tejto siete patria Fun rádio, Kiss, Frontinus, Rebeca, Beta Best FM, Sky rádio, Lumen, Liptov SiTy a Záhorácke rádio.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval(a) posledný týždeň" predstavuje 91 %. Poradie otvára Rádio Expres s 35 %, dvojkou je Rádio Slovensko s 31 % a prvú trojku najpočúvanejších rádií uzatvára Fun rádio s 23 %.
V prvom a druhom kvartáli tohto roka dosiahlo najväčší podiel na trhu Rádio Expres s 23 %, tesne za ním skončilo Rádio Slovensko s 22 %. Fun rádio dosiahlo 13 % trhový podiel. Rádiá Jemné, Europa 2 a Regina majú rovnaký 8 % share, Rádio Vlna dosiahlo 6 %.
Národného prieskumu MML-TGI spoločnosti MEDIAN SK sa zúčastnilo 4466 respondentov vo veku od 14 do 79 rokov. Zber dát prebiehal deklaratívnym spôsobom v termíne od 11. 1. do 26. 6. 2016.