StoryEditor

Plagáty hviezd v životnej veľkosti či rady pre zamilovaných. Časopis Bravo oslavuje 60 rokov

25.08.2016, 09:39
Autor:
ČTKČTK
Nemecký časopis pre mladých je v dôchodkovom veku. Od roku 1956 prešiel mnohými zmenami.

Pred 60 rokmi, 26. augusta 1956, vyšlo prvé číslo nemeckého časopisu pre mladých Bravo. Pôvodne vychádzal magazín v náklade 64-tisíc kusov a do roku 1959 mal podtitul "časopis pre film a televíziu". Jeho fenomenálny úspech prišiel až v šesťdesiatych rokoch, kedy sa časopis preorientoval na populárnu hudbu.

Bravo vždy vedelo, ako prísť s niečím novým - či to už boli plagáty hviezd v životnej veľkosti, autogramy a nálepky hviezd, farebné fotoromány alebo čitateľské ceny OTTO pre najpopulárnejších umelcov. Najúspešnejším ťahom Brava však bolo bezpochyby angažovanie lekára a psychoterapeuta Martina Goldsteina alias Dr. Jochena Sommera, ktorý počas rokov vďaka svojej anonymnej poradenskej rubrike povýšil na hlavného nemeckého priekopníka osvety v oblasti dospievania a intímnych vzťahov mladých.

Priekopnícku rolu Bravo plnilo a plní i na poli hudby, filmu a nových módnych trendov. Politickým témam sa časopis nevenoval takmer nikdy. Postupom času sa Bravo rozšírilo za hranice Nemecka, najprv v originálnej verzii a neskôr i v jazykových mutáciách.

Obzvlášť populárne bolo svojho času v bývalých socialistických krajinách, najmä v Nemeckej demokratickej republike. Prvé československé Bravo sa objavilo v stánkoch 26. augusta 1991, posledné vlani.

V posledných rokoch zažíva Bravo výrazný pokles predaja, čo je spôsobené konkurenciou podobných časopisov, ale predovšetkým internetu a mobilných telefónov.

bravo.de

bravo.de

bravo.de

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 04:28