08.11.2016, 22:52

TV Joj dostala pokutu 15-tisíc eur. V siedmom nebi zasiahla do ľudskej dôstojnosti detí

Rozhodla o tom Rada pre vysielanie a retransmisiu na svojom zasadnutí.

TV Joj dostala pokutu 15-tisíc eur. V siedmom nebi zasiahla do ľudskej dôstojnosti detí
Zdroj: TV JOJ

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na svojom dnešnom zasadnutí udelila ďalšiu vysokú pokutu - tentokrát televízii Joj a Wau (vysielateľ MAC TV) vo výške 16-tisíc eur. Informovala o tom Lucia Jelčová, hovorkyňa RVR.

Vysokou pokutou 15-tisíc eur sankcionovala RVR televíziu Joj za nedodržanie ochrany ľudskej dôstojnosti. V odvysielanom programe V siedmom nebi zo dňa 13. apríla 2016 svojím obsahom a spôsobom spracovania zasiahla TV Joj podľa rozhodnutia Rady do ľudskej dôstojnosti účinkujúcich detí. Televízia v relácii prezentovala informácie o súkromí, striedaní zariadení poskytujúcich ústavnú starostlivosť, traumatických zážitkoch a problematickej psychike účinkujúcich detí.

V programe  bol prezentovaný príbeh Sašky a Simonky, sestier utýranej Lucky. V úvode  moderátor Vilo Rozboril informoval divákov, že Saška a Simonka sú sestrami Lucky, 5 ročného dievčatka, ktoré bolo utýrané svojou biologickou matkou a otčimom a tí ju následne tri roky ukrývali v byte, kde žili aj spolu s ďalšími deťmi (medzi nimi aj Saška). Kauza mala trestnoprávnu dohru a jej priebeh bol vysoko medializovaný.

V príspevku moderátor Vilo Rozboril navštívil rodinu pestúnov a z rozprávania vyplynul príbeh sestier, ich putovanie z ústavnej starostlivosti cez profesionálne rodiny až k mladým pestúnom, ktorým boli v čase vysielania zverené. Na základe vyjadrení pestúnov a staršej zo sestier Sašky sa divák dozvedel o skutočnostiach z ich doterajšieho života a rodinnom pozadí. Postupne zazneli informácie o problematickej psychike Simonky, ktorá sa narodila matke v čase, keď už bola vo väzení a informácie o údajnom týraní (odopieranie jedla, sprchovanie studenou vodou) a zlých životných podmienkach, ku ktorým malo prísť zo strany profesionálnej matky, do ktorej starostlivosti boli dievčatá po ich odňatí rodičom zverené.

V príspevku bol poskytnutý priestor na vyjadrenie Simonke a Saške, ich pestúnom,  psychiatričke aj redaktorovi spravodajstva JOJ Rasťovi Strižkovi.

Podľa zákona mohla Rada udeliť vysielateľovi pokutu vo výške od 3. 319 eur až do 165 969 eur.

Pokutu 1 000 eur udelila Rada televízii Wau za odvysielanie programu Graceland s českým dabingom. Sankcia sa týka 5. epizódy, ktorú televízia odvysielala 4. mája 2016.

Na porušenie zákona upozornila RVR tri televízie - Markízu, TA3 a RTVS, ktoré nedodržali objektívnosť a nestrannosť v spravodajských a politicko-publicistických programoch. Za neopodstatnené uznala 5 sťažností resp. ich časti.

V tomto roku uložila Rada pokuty v celkovej výške cez 162-tisíc eur vysielateľovi Markíza-Slovakia (Markíza, Doma aDajto). Vysielateľ MAC TV (Joj, Wau, Plus a Senzi) dostal tento rok pokuty v celkovej výške takmer 115 500 eur a vysielateľ Photonex (TV 8) 40-tisíc eur. Najnižšie pokuty v tomto roku dostali verejnoprávna RTVS (5 319 eur) a rádiá (všetky spolu 2 894 eur).

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.