13.02.2017, 16:12

Bohumilov týždeň: Opité Prešovčanky vyhrali internet. Ako sa k nim postavili televízie?

Ako teda televízne spravodajstvá naložili s prípadom, ktorý vo štvrtok obletel krajinu?

Bohumilov týždeň: Opité Prešovčanky vyhrali internet. Ako sa k nim postavili televízie?
Zdroj: TVnoviny.sk

„Televízne noviny začíname prípadom, o ktorom rozpráva snáď celé Slovensko,“ len nehovorte, že neviete o čom budem dnes písať. Kauza dvoch Prešovčaniek, ktoré pod vplyvom alkoholu spôsobili dopravnú nehodu v krajskom meste na východe vyhrala v minulom týždni internety.

Video Televíznych novín Markízy od štvrtka videlo len na Facebooku 1,6 milióna ľudí – no dobre, má 1,6 milióna prehratí a niektorí ho isto videli opakovane. Virálna reportáž Martina Jedináka zasiahla viac ľudí, ako chrípka. Len mne ju poslali štyria – piati kamaráti priamo na Messenger, či Whatsapp. Článok je na webovej stránke TVnoviny.sk najčítanejším v minulom týždni. Mimoriadnu viralitu dokazuje okrem takmer tisícky zdieľaní na Facebooku sedem aj na sieti Google +. To mal byť džouk.

Ako sa s materiálom ako stvoreným pre komerčné správy vysporiadali aktuálne mimoriadne súperiace hlavné spravodajské relácie?

Štvrtok

Markíza vo štvrtok správu o nehode umiestnila ako piatu v poradí, venovala jej tri minúty. Dozvedeli sme sa všetko podstatné z miesta nehody. Reportáž odvysielali bez zahmlení tvárí, s uvedením krstných mien matky aj dcéry. Jeden z výrokov mladšej Beáty - „Je. Na východe je - bol už v čase vysielania zdieľaným mémom na sociálnej sieti.

JOJka zaradila správu tiež vysoko už v Krimi novinách. Hrali ju ešte skôr, ako na v tom istom čase rozbiehajúcich sa Televíznych novinách o program vedľa na väčšine ovládačov.

Reportáž redaktorky Daniely Jurekovej bola o niečo kratšia, so zahmlenými tvárami.  „Cestou som si šupla tento, ako tento, mmmm, kamrlík, a išla som,“ či „No tak takto, ja som to nechápala, že idem za volantom“ nesmeli ako bonmoty chýbať.  

Piatok

V piatok Markíza venovala prípadu dve reportáže. Otvorila nimi večerné spravodajstvo, Zlatica Puškárová prečítala prvú vetu dnešného článku. Nasledovali tri minúty o podmienečnom treste, doplnené o zaujímavé informácie o aktérkach. Staršej zo žien, očnej lekárke, hrozí pokuta za neohlásenie zatvorenia lekárskej ambulancie, svedkyňa staršieho incidentu hovorila o nehode na parkovisku, kde pred časom takisto podozrievala ako príčinu alkohol.

Po nej nasledovala dva a pol minútová reportáž Podmienka namiesto trestu. Trestom v zákone je rok väzenia za alkohol za volantom, v praxi je ale viac výnimkou. Na grafoch sme videli, že asi 5 000 vodičov nafúka viac, ako 1 promile, no ani hrozba basy neodstrašuje. Uplatňovanie zákona bolo podrobené kritike. Prekvapila štatistika, že na východe nafúka menej ľudí, ako v Bratislavskom kraji. Priestor dostali aj alternatívne tresty, nálepka na aute „Bol som prichytený s alkoholom za volantom,“ sa mi zdala bizarná.

Aj JOJka informovala v piatok o rýchlom súde, až v Novinách. Krimi noviny priniesli návrat postavený na recyklovaní hlášok prichytených pri čine. Nehode ale venovali menej pozornosti, ako Televízne noviny na Markíze.

Ako teda televízne spravodajstvá naložili s prípadom, ktorý vo štvrtok obletel krajinu? Pri enormnej popularite videa a hlášok, ktoré okamžite zľudoveli som čakal, že vznikne téma, ktorá bude v komerčných správach prítomná prinajmenšom do konca týždňa. Že si pozornosť zaslúži spoločenský nešvár, ktorý rozoberú zhora – zdola a nespoľahnú sa na obohraní výrokov opitých žien. Že ponúknu informácie, ktoré pôjdu do hĺbky, nezostanú len pri smiešnom virálnom videjku. Nuž, šancu celkom nevyužili.

5 vecí, ktoré si myslím

Myslím si, že kvalitnejšie anglické texty si radšej prečítam v originálnom jazyku, ako za paywallom po slovensky.

Myslím si, že by editori titulkov na webe mohli mať rozum. Potom by neriešili, ako zjazdárke pri páde nepomohli fanúšikovia v rozkroku. Alebo by možno mohlo existovať viac kvalitného obsahu, ktorý budú čitatelia na internetoch čítať, aby ho mať nemuseli.

Myslím si, že „Uži si tú aroganciu“ je skvelý reklamný slogan. Najmä vo videoreklame, ktorej sa jednoducho nezbavíte, keď si chcete pozrieť šesť reportáží vo videoarchíve. Počul som ho asi šestnásťkrát.

Myslím si, že som videl v nedeľu časť diskusných relácií. Samozrejme, najradšej by som ich nevidel.

Myslím si, že ma v nedeľu vyhodila z mieru epizóda Nového dizajnu na mieste Nového bývania. Dobré to je, Vlado Voštinár rovnako dobrý v jednom aj druhom. Klasika je ale klasika. A možno som len starý a nemám rád, keď mi televízia naruší rutinu v nedeľu podvečer.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.