archív
StoryEditor

Programatická reklama na Slovensku rastie

10.04.2017, 11:41
Autor:
TSTSredred
Bude aj jednou z tém zajtrajšej konferencie LOTE 2017.

 Česká reklamno-technologická spoločnosť R2B2, ktorá sa venuje vývoju programatického nákupu reklamy na Internete, oznámila dosiahnutie 10 miliónov dostupných impresií, ktoré je možné zakúpiť programaticky od slovenských vydavateľov. Pre technológov z Českej republiky to zďaleka nie je konečný cieľ, ako vysvetľuje jednateľ spoločnosti R2B2, Kamil Foltin: „Sme radi, že sa nám darí penetrovať trh a prinášať tak novú možnosť obchodovania reklamy pre slovenských inzerentov a vydavateľov.“

Do vydavateľských domov, ktoré už so spoločnosťou spolupracujú, patrí napríklad Mafra Slovakia, a.s. alebo FUN MEDIA GROUP, a.s. „Partnerstvo so spoločnosťou R2B2 pre nás znamená šancu na zvýšenie príjmov, ktoré doposiaľ od slovenských klientov a agentúr nebolo možné dosiahnuť,“ vysvetľuje členka predstavenstva a riaditeľka odboru FUN MEDIA GROUP, Miriam Kittler. K budovaniu siete vydavateľov, u ktorých je možné nakupovať reklamu programaticky, sa vyjadril Kamil Foltin: „V Českej republike staviame na svojej prémiovej sieti vydavateľov. Rovnaké ambície máme aj na slovenskom trhu.“

Stále nový odbor pre slovenský trh je chápaný ako veľká príležitosť. Podľa Miriam Kittler bude podiel príjmov z programatiky tvoriť 10-15 % naprieč všetkými médiami. Riaditeľ digitálnych médií v spoločnosti Mafra Slovakia David Csino taktiež vidí v programatike veľký potenciál: „Programatická reklama na slovenskom trhu rastie veľmi rapídne a tento vývoj bude naďalej pokračovať, nakoľko oproti ostatným trhom v programatickej reklame zaostávame.“

 Programatický nákup pre zadávateľov so sebou nesie množstvo výhod, medzi ktoré patrí napríklad stanovenie ceny v online aukcii, presné cielenie, kde je možnosť cieliť na servery, konkrétnych užívateľov a lokácie a v neposlednej rade aj na spätné vyhodnotenie týchto kampaní. Pre vydavateľov nesie programaticky zakúpená reklama výhody v „...optimalizácii predaného priestoru, lepšiu znalosť návštevníkov webov, ktoré zastupujeme, lepšie cielenie kampaní, nové formáty a skvalitnenie služieb pre klientov,“ podľa slov Miriam Kittler. „Určite vidíme výhodu v automatizácii a nastavení podmienok, ktoré sú škálované a jednoducho spravované,“ dodáva David Csino.

Spoločnosť R2B2 chce na Slovensko priniesť aj svoj posledný produkt nazvaný Multiscreen. Multiscreen bude ponúkať možnosť inzerovať na všetky typy a veľkosti obrazoviek. Z toho plynie, že je možné využiť široké portfólio formátov reklamy. Pri videoreklame sú to napríklad Preroll, Switchroll, Outstream. Bannerová reklama je zastúpená klasickými bannermi cca 10 veľkostí, Brandingom pri statických formátoch, pri dynamických bude možné využiť napríklad rich media. V portfóliu sa taktiež ponúka aj nativná reklama.

Nákup reklamných formátov prebieha cez technologickú platformu Adform DSP. Práve cez Adform je možné nakúpiť všetky dostupné formáty. Vybrané formáty je možné tiež nakúpiť cez DoubleClick a ďalšie pripojenia DSP (Demand-Side Platform).

 O programatickej reklame sa bude hovoriť aj na konferencii LOTE 2017, viac si môžete prečítať tu.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 03:50