15.04.2017, 23:53

Týždeň v médiách: O Kaliňákovi, ktorý dostal rozum, ale aj o pipenkách z bulváru

Minister vnútra Robert Kaliňák
Zdroj: TASR/M. Svítok

Niekoľko právd priniesol aj uplynulý týždeň v médiách. Poďme sa na ne pozrieť postupne.

Účel svätí prostriedky. Ako inak by ste si vysvetlili titulok, ktorý vyšiel na portáli Denníka N? Titulok začína (áno, čítate dobre) slovami: Kaliňák dostal rozum... súvislosti pochopíte okamžite, keď si prečítate aj druhú časť titulku: a nechá Eset a J&T o Patrónku licitovať.
Veď toto! Ak ide o Eset, aj  Kaliňák ZRAZU podľa Denníka N môže mať rozum! Na portáli Denník N sa ďalej dočítame, že:  "Kaliňák vie, že Esetu môže veriť. Firma má dosť peňazí a niet v jej histórii sľubu, ktorý by nedodržala. Slovo za Eset dal jeho generálny riaditeľ opakovane a zrozumiteľne, čiže nebolo prečo pochybovať." Toľko o tom, ako sa dá firme Eset veriť. Nejde o to, či sa dá alebo nedá niekomu veriť. Je to niečo také ako by zrazu napríklad denník Sme vyšiel s titulkom: Minister Drucker dostal rozum a nechá Pentu licitovat, pretože Drucker vie, že Pente môže veriť. A pritom stačilo jednoducho spravodajsky napísať. Ale nemoralizujme vo vodách, kde na to majú patent.

Trošku z iného súdka je príbeh "pipeniek z bulváru". Bilboard sa objavil tento týždeň pod oknami denníka Plus jeden deň. Napriek tomu, že sa nikde nehovorí o konkrétnom názve denníka, internet sa bavil na úkor "Plus Jednotky". Určite to nesúvisí ani s ich poslednou kauzou, v ktorej si redaktorky vymysleli článok podľa fotografie Celeste Buckingham o tom ako si užíva v Dubaji, pritom speváčka bola v Bratislave. Chápeme, robiť bulvár na Slovensku je náročné, obzvlášť ak sa pozerá z okna na takýto bilboard, kde je tiež všetko na 50 percent vymyslené. To by bolo, keby tam bola celá pravda! Ale nerob iným to, čo nechceš, aby iní robili tebe. Tak nejako sa to hovorí?

Zdroj: archiv

Poďme k vážnejším témam. Médiá tento týždeň mimoriadne ocenili aj status Katky Koščovej, v ktorom speváčka písala o tom, ako jej Kotlebovci nemôžu diktovať, čo má robiť. Napísala to zo srdca, tak ako to po akcii cítila, čo je fajn. A je fajn, že si to všimli aj médiá. Možno si médiá všimnú opäť aj jej tvorbu, čo bude zasa fajn pre Katku.

​Nevieme prečo napríklad Katka Koščová chýbala v minulotýždňovej Chart show, ktorá bola venovaná VÝCHODNIAROM. Východniari (nielen z Bratislavy) to patrične ocenili a Markíze doručili tučné ratingy sledovanosti. Len sa divíme, že potenciál cieľovky VÝCHODNIAR objavil práve Rakúšan a nie chlapci z konkurenčnej Joj-ky. Tak ale zasa osvietení marketéri už asi vedia čo s týmto potenciálom (Čekyho) treba urobiť.

Ak spomíname televízie, známy je ďalší kandidát na pozíciu generálneho riaditeľa RTVS - Jaroslav Rezník. Úplne nečakané. Žeby sme sa dozvedeli v najbližších dňoch aj ďalšie mená ako napríklad Zuzana Ťapáková, Karol Farkašovský, Daniel Krajcer...? Uvidíme, určite to budú prekvapenia a 30. mája, kedy sa budú verejne vypočúvať kandidáti, možno aj stretnutia tretieho druhu.

Veľmi nešťastne zamávala tento týždeň (nielen) slovenským internetom kauza Modrá veľryba.Určite ste o nej počuli, možno aj čítali a možno, keďže máte - tínedžera, vás aj vyľakala. Človek si nevie čo má o tom myslieť. A to pracuje v médiách. Vlastne vie. Z malej správy sa vykľula obrovská snehová guľa, ktorá šírila okolo seba paniku hlava - nehlava, až kým neprišiel niekto, kto povedal, že veci treba vidieť v súvislostiach a je to vlastne hoax. Škoda, že tak neskoro, pretože medzitým sa na sieťach stihla vyvolať nielen patričná histéria, ale aj záujem. Potvrdil to napríklad v Česku manažér pre internetovú bezpečnosť v spoločnosti Seznam.cz Martin Kožíšek. Ten pre agentúru ČTK uviedol, že počet hľadania návodu na hru Modrá veľryba sa navýšil o stovky percent... Hoax - nehoax toto sme asi nechceli, že áno?

A to sú sviatky... Užite si ich v plnom zdraví, aby sa vám nič podobné nestalo.

Zdroj: Korzár

 

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.