18.04.2017, 08:23

Šéf Primy: kvalita marketingu ide rapídne dole

Marek Singer o slovenskom trhu, aj o budúcnosti televízie.

Šéf Primy: kvalita marketingu ide rapídne dole
Zdroj: Pavol Funtál

Marek Singer, generálny riaditeľ televízie FTV Prima vystúpil na konferencii LOTE 2017, kde hovoril o tom, aké plány má televízia v tomto roku. "Pre Primu je dôležité dokončiť to, čo sme začali pred dvoma rokmi a to je zmena programovej štruktúry," povedal. Podľa neho bola televízia tak pred troma rokmi zameraná na stredné a staršie ženy, pričom odvtedy urobila televízia veľkú zmenu smerom k štatisticky správnej vzorke, ktorú zastupujú nielen ženy, ale aj muži, a preto je dnes cieľová skupina stanice omnoho vyrovnanejšia. Podľa Singera je pre televíziu dôležité, aby sa priblížila k market lídrovi, čo je na českom trhu skupina Nova. "Podobne ako pre televíziu JOJ, aj pre Primu je dôležité sústrediť svoju pozornosť na výsledky v off-time."

Slovenská tvorba má väčšie emócie

Marek Singer hovoril aj o potenciáli českých staníc na slovenskom trhu. "Asi vás tou odpoveďou neprekvapím. Sme komerčný subjekt, ktorý funguje na spôsobe investuj podľa toho ako vidíš, že to má zmysel. My sme momentálne vo fáze jedna a vy (moderátorovi pozn. red.) sa ma pýtate na fázu tri a pol. Začiatok sa z nášho pohľadu vyvíja tak, ako sme si  predsavzali, takže sme spokojní. Samozrejme, slovenský trh je o troch veľkých hráčoch. Ak sa pozeráte na český trh, tak je to reverzibilné. Sú tam prítomné niektoré slovenské stanice a to poukazuje len na tú vzájomnosť. Slovenská televízna tvorba má vysokú kvalitu a niektoré seriály pozerám dokonca radšej ako české, pretože majú trošku väčšie emócie."

Ako zaujať mladých divákov

Marek Singer odpovedal Stratégiám aj na otázku budúcnosti televízie, ako zaujať mladú generáciu. "Podobnú otázku dostávam na rôznych fórach a myslím, že už v tej otázke je obsiahnuté to, že televízia je pod existenčnou hrozbou onlinových médií. Všetky čísla, ktoré máme pre Česko a Slovensko, hovoria, že to tak vôbec nie je." Podľa šéfa Primy dnes existuje taká klientska móda, kto nie je na facebooku, je mŕtvy. "Keď si zoradíte sledovanosť seriálov a najpopulárnejších youtuberov dostanete čísla z prvej stovky. Televízia stále s prehľadom  valcuje akýkoľvek youtuberský kanál, ale teraz hovorím o relevantných cieľovkách. Nehovorím, že online neexistuje, to by som bol blázon, ale všetci strašne podceňujú schopnosť prispôsobiť sa. My sme všetci lineárna televízia, ale nelineárnosť je niečo, na čom všetci pracujeme." To, že to teraz ešte nik nevidí, je preto, že zatiaľ to nie je potrebné, tvrdí Singer. Generálny riaditeľ Primy spochybňuje zmýšľanie marketérov, ktorí podľa jednej kampane chcú investovať všetky výdavky na Facebook."Počul som o rozhodnutí klienta, ktorý chcel na základe výsledkov jednej kampane dať polovicu peňazí do Facebooku. Na základe jednej kampane chcel plánovať ďalšie regionálne kampane. Za mňa to ukazuje to, že kvalita marketingu ide rapídne dole. A v tom prípade by bolo dobré, keby sa marketéri trošku poradili s agentúrami. Ak chcú pracovať trošku aj s číslami."


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.