19.04.2017, 12:56

Facebook vsádza na rozšírenú realitu. Mix reálneho a digitálneho života umožní nová aplikácia

Užívateľom umožní vytvoriť trojrozmerné scény z dvojrozmernej fotografie.

virtuálna realita, sociálne médiá
Zdroj: Reuters

Sociálna sieť Facebook sa chce zamerať na technológiu známu ako rozšírená realita, čo je mix reálneho a digitálneho života známa napríklad z hry pre smartfóny Pokémon Go. Uviedol to na výročnej konferencii pre softvérových vývojárov šéf Facebooku Mark Zuckerberg.

Rozšírená realita zahŕňa zasadenie počítačom vytvorených obrazov do okolitého reálneho sveta. Podľa Zuckerberga nová aplikácia pre mobilné telefóny umožní užívateľom vytvoriť trojrozmerné scény z jednej dvojrozmernej fotografie alebo postriekať stenu domu farebným digitálnym umením. Pomôcť k propagáciu tejto služby má aj nedávne pridanie fotoaparátu do všetkých aplikácií firmy.

Pre spoločnosť je presun do rozšírenej reality ďalším krokom v dlhodobom vývoji firmy, ktorá pôvodne umožňovala vysokoškolákom prezerať si vzájomne obrázky. Zvyšuje tiež tlak na konkurenciu, ako Snap, prevádzkovateľa aplikácie snapchat, ktorá sa označuje za fotografickú firmu.

Facebook uvažuje aj o rozšírenej realite pomocou okuliarov, žiadne ďalšie podrobnosti však k tomu Zuckerberg nezverejnil. V roku 2014 však Facebook kúpil výrobcu okuliarov pre virtuálnu realitu Oculus.

Predstavitelia firmy tiež zdôraznili, že technológia rozšírenej reality je stále na svojom počiatku. Ako upozornila viceprezidentka pre platformu a trh Deborah Liuová, cesta do budúcnosti rozšírenej reality je zatiaľ hotová len na jedno percento, napísali agentúry AP a Reuters.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.