18.05.2017, 13:41

Búrlivé víno sa vracia na obrazovky. Padla posledná klapka

Finálna séria odštartuje v júni, pozrite si video z nakrúcania.

Búrlivé víno sa vracia na obrazovky. Padla posledná klapka
Zdroj: TV Markíza

Najdlhšie vysielaný seriál Markízy sa opäť vracia na obrazovky a vo svojej finálnej, deviatej sérii definitívne ukončí osudy dvoch vinárskych rodín. Na poslednej klapke sa zúčastnili takmer všetci herci seriálu, štáb a nechýbal ani riaditeľ Markízy Matthias Settele. Markíza avizuje návrat Búrlivého vína od pondelka 19. júna, a to každý pracovný deň o 20:30.

Búrlivé víno začala Markíza vysielať 1. januára 2013 a nakrútila celkovo 706 epizód. Najviac častí, až 109, mala prvá séria, najmenej častí, len 58, mala šiesta sériu. Každú sériu vysielala televízia pol roka. 

Seriál sa stal úspešným aj za hranicami Slovenska. Maďarská Stanica Story 4 zakúpila práva na vysielanie seriálu a vysiela ho pod názvom Bor, mámor, szerelem. Slovinci si vytvorili na motívy seriálu vlastné Usodno vino s miestnymi hercami, a to na najsledovanejšej televíznej stanici v krajine. S úspechom vysiela už štvrtú sériu. Formátové práva, teda licencia na adaptáciu seriálu, boli predané dokonca aj do Vietnamu, Nigérie a Latinskej Ameriky.

Búrlivé víno bol pôvodne denný seriál, vysielal sa každý pracovný deň o 17:55. V prvom roku vysielania dosahoval seriál priemernú sledovanosť 390-tisíc a trhový podiel 34,7 percenta v reklamne dôležitej skupine 12-54. Keďže bol seriál úspešný a mal rastúcu sledovanosť, presunula ho televízia od apríla 2013 do hlavného vysielacieho času o 20:30, kde mu konkuroval Panelák na JOJ. Aj v konkurenčne ťažšom prostredí dosahoval seriál podiel 31,5 percenta, priemerne ho pozeralo okolo 400-tisíc divákov. V univerzálnej skupine divákov nad 12 rokov to bolo až 737-tisíc divákov.

Seriál si udržal sledovanosť aj počas druhého roka vysielania, na jeseň 2014 však už jeho sledovanosť mierne klesla. Priemerne ho pozeralo 355-tisíc divákov nad 12 rokov, sledovanosť bola 10,9 percenta pri podieli 29,7 percenta.

Od januára 2015 dostal seriál novú konkurenciu v podobe denného rodinného seriálu Divoké kone, ktorý začala vysielať od pondelka do štvrtka JOJ v prime time. Obidva seriály však mali podobného diváka - ženy. Spočiatku Divoké kone odoberali divákov Búrlivému vínu a jeho podiely sa pohybovali na úrovni 20,8 percenta, čo bolo viac, ako dosahovala JOJ sezónu predtým s Panelákom.

Na jeseň 2015 klesli Divoké kone na 16,6 percenta a JOJ ho zaradila do programovej štruktúry iba dvakrát do týždňa. Búrlivé víno dosahovalo podiely okolo 22 percent, k nadpriemerným výkonom zo začiatku vysielania sa už nevrátil.

Na začiatku minulého roka vysielala Markíza Búrlivé víno štyrikrát do týždňa (okrem stredy) v hlavnom vysielacom čase. Seriál sa však stretával na obrazovke s novými seriálmi televízie JOJ - rodinným seriálom ZOO a komediálnym seriálom Naši - a klesla mu sledovanosť na 7 percent. Markíza preto na jar presunula Búrlivé víno z prime time späť do access prime.

O autoroch seriálu Búrlivé víno:
Scenár: Vanda Feriancová (hlavná scenáristka), Kristína Viteková, Marek Orel
Réžia: Matúš Libovič, Marián Tutoky (do 4. série), Vlado Fischer, Miloš Volný (od 5. série)
Titulná pieseň: Nela Pocisková – Neviem sa nájsť

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.