16.06.2017, 00:00

V online vidíme potenciál

Obchodná riaditeľka Fun rádia, druhého komerčného najpočúvanejšieho rádia na Slovensku, Miriam Kittler pre HN.

Miriam Kittler
Zdroj: Peter Mayer

Minulý rok sa preskupením rádií na trhu preskupili sily. Europu 2 obchodne zastupuje Radio Services, Fun rádio, komerčná dvojka na našom trhu, sa musela prispôsobiť novej situácii. Obchodná riaditeľka Fun rádia Miriam Kittler dnes hovorí o tom, že zmysluplným cieľom je pre nich kombinácia onlinu a rádia.


Ako hodnotíte rok po tom, čo od vás odišla Europa 2?
Najskôr by som vás pozastavila, keď hovoríte o tom, že Europa 2 od nás odišla. Ono to nie je celkom tak. Na pôvodnej spolupráci s Europou 2 sme sa dohodli len vďaka tomu, že sa mala podpísať aj iná zmluva. To sa však nestalo. Po dvoch rokoch, keď sme sa mali rozprávať o tom, či budeme pokračovať v spolupráci aj tretí rok, nám Europa 2 predostrela pre nás nevýhodné podmienky. Garancia, ktorú požadovala od nás Europa 2, bola z nášho pohľadu nereálna a keďže nebola cesta, ako sa dohodnúť na inom čísle, rozhodli sme sa, že do ďalšej spolupráce s Europou 2 nejdeme.

Uvedomovali ste si možné dôsledky rozhodnutia?
Boli sme si vedomí toho, čo to pre nás znamená, pretože tých možností na trhu nie je veľa. Vedeli sme, že sa buď dohodne Europa 2 s Rádiom Expres, alebo s Radio Services. Na 95 percent sme si mysleli, že to bude druhá voľba. Expres nemal dôvod do spolupráce s Europou 2 ísť (moja pozn. – z hľadiska prekryvu CS by to zmysel malo). Išli sme do toho s rizikom, že sa rozšíri už existujúce spojenie rádií Jemné, Vlna a Anténa rock.

Ako vnímate rozhodnutie po roku?
Úplne rovnako, urobili by sme pravdepodobne to isté, ak by nás druhá strana tlačila to takej zmluvy, aká bola na stole. Za daných okolností by sme urobili to isté. Po ukončení spolupráce s Europou 2 sme sa začali viac venovať onlinu, pretože tam vidíme potenciál. Spomedzi rádií sme mali vždy najlepší online a reálne nám to nosilo aj nejaké tie čísla. Je naším cieľom ich zvýšiť.

Preto tá akvizícia domén.
Kúpili sme niekoľko domén, niektoré sme už uviedli do prevádzky, ako napríklad hokej.sk, profutbal.sk a f1.sk. Domény sme redizajnovali, urobili sme ich responzívne, získavajú nový content.

Prečo ste vybrali na uvedenie ako prvé práve spomínané weby?
Mali najväčšiu základňu, s ktorou vieme následne narábať. Majú pre nás obrovský potenciál. Z hľadiska budúceho rastu návštevnosti aj z hľadiska obchodu. V marci až júni uvedieme postupne aj ďalšie – auto.sk, beauty.sk a mobil.sk. Momentálne pracujeme na ich redakčnom obsadení, tvoríme vlastný obsah, pochopiteľne, budú responzívne, s jednotnou líniou v dizajne.

Budete prepájať obsah s rádiom?
Rádio plánujeme nechať určite separátne. Niektoré veci, ktoré budú dobré na jednotlivých stránkach, môžeme raz za čas vytiahnuť aj do vysielania. Ale nebude to priorita. Skôr podporíme zmysluplným spôsobom príspevky na weboch.

Akú návštevnosť očakávate? Dnes majú už uvedené nové weby mesačne niečo pod 200 000 RU.
V podstate ideme od nuly a to, čo vieme, je, že chceme rásť. Minimálne auto a beauty majú pre nás najväčší potenciál rastu, pretože sú to zaujímavé domény. Ak sa to dobre podchytí obsahovo, vytvoríme zaujímavú komunikáciu na propagáciu, očakávame, že by to v budúcnosti malo výrazne posilniť Fun Media Group. Logicky, návštevnosť bude stúpať postupne.

Vy máte aj doménu správy.sk. Aký tam máte cieľ?
Áno, netajíme sa tým. Do uvedenia spravy.sk sa budeme púšťať, až keď budeme mať dobre vyskladaný a fungujúci redakčný tím (a najmä samotný koncept obsahu). Radi by sme ju uviedli, pretože je veľmi hodnotná, ale tento rok to určite nebude.

Je na trhu priestor?
Každé uvedenie stránky si vyžaduje nejaké zmapovanie trhu. My si myslíme, že priestor tu je. Otázka je, či aj v budúcnosti, verím, že áno.

Aké tržby očakávate?
Uvedomujeme si, že ak máme udržať nejaké objemy Fun Media Group, má pre nás v budúcnosti najväčší zmysel kombinácia onlinu a rádia. Tým, že sa preskupili sily na trhu, môže nastať aj preskupenie tržieb v rádiovom sektore. Čo sa týka tržieb, u nás online robil rádovo tak 4 percentá ročne. Do roka a pol by sme mali mať tak 10 percent príjmu práve z onlinu. Na tento rok plánujeme dvakrát taký príjem, ako sme mali v minulom roku. Filozofia obchodovania v online sa skladá z rôznych častí, už teraz máme z toho zaujímavý príjem, a to sme iba na začiatku. Aj preto sa napríklad teraz púšťame do programatického predaja. Pochopiteľne, nosnou časťou nášho príjmu bude aj naďalej rádio.

Čo myslíte, koľko získate vďaka automatizovanému nákupu?
To je skôr otázka na onlinové a mediálne agentúry. Dobre vieme, že drvivá väčšina onlinových peňazí – 60 percent – ide, bohužiaľ, do Googlu a Facebooku. Žiaľ, tento trend nastolili kedysi dávno samotné agentúry, ktoré to priniesli ako efektívne riešenie pre klientov, a im sa to zapáčilo. Klienti to jednoducho chcú. Mediálne agentúry začínajú byť z toho nešťastné, pretože si uvedomujú, že peniaze odchádzajú zo slovenského trhu. Médiá sú z toho logicky nešťastné tiež. Zo strany klientov sa deklaruje väčší objem peňazí do onlinu, a prit

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.