Po silne obsadenom májovom Hodnotení Stratégií, kde boli prihlásené práce, ktoré sme vzápätí videli zbierať ocenenia na Zlatom klinci, bolo júnové kolo slabšie. Slabšie aj v počte prihlásených reklám. Z 35 prác posunula porota do finále len dve práce.
Porotcovia ocenili najvyšším počtom bodov prácu Prilba od agentúry Mayer/McCann Erickson. Zadaním práce bolo osloviť potenciálnych sponzorov pre Maťa Homolu, úspešného automobilového pretekára. Agentúra vytvorila originálnu prilbu, ktorú používajú pretekári na automobilových pretekoch. Po nasadení sa v prilbe začne prehrávať zvuk, ktorý počuje pretekár od začiatku až po koniec pretekov. Netradičná prezentácia pretekára zaujala aj top manažment značky Red Bull.
Názov práce: Prilba
Kategória: Direct marketing
Počet bodov: Agentúry 7,20 / Zadávatelia 6,67
Zadávateľ: Homola Sport
Agentúra: Mayer/McCann Erickson
Druhou prácou, ktorá získala viac než 5 bodov od poroty kreatívcov aj zadávateľov a postupuje do finále, je online kampaň Karta, ktorá sa nedá kúpiť od agentúry Zaraguza pre Tatra banku. Zadaním klienta bolo vytvoriť online kampaň, ktorá osloví študentov, aby si otvorili nový študentský účet v Tatra banke.
Agentúra vymyslela kartu, ktorá sa nedá kúpiť a dala ju najprv len youtuberom. Tí ňou odomykali prekvapenia pre svojich fanúšikov. Neskôr kartu ponúkli aj ostatným teenegerom, ktorí ju mohli získať, ak splnili niektorú z bláznivých výziev. Ak boli úspešní, kartu získali aj s kreditom 500 eur. Kampaň dosiahla vyššie konverzné pomery ako Rytmusova finančná akadémia.
Názov práce: Karta, ktorá sa nedá kúpiť
Kategória: Online kampaň
Počet bodov: Agentúry: 6,00 / Zadávatelia: 5,00
Zadávateľ: Tatra banka
Agentúra: Zaraguza
Spomedzi TV spotov získala najviac bodov Reklama po vychodňarsky od agentúry MUW Saatchi & Saatchi na pivo Šariš. Agentúra adaptovala minuloročný úspešný spot a urobila reklamu po východniarsky. Tak, že spot dala nadabovať samotným východniarom. Tri variácie televízneho spotu zrobili Marián z Košíc, Michal z Prešova a Michal z Jankoviec, všetci traja šercom vychodňari.
Názov práce: Šariš - Reklama po vychodňarsky
Kategória: TV spoty
Počet bodov: Agentúry: 5,00 / Zadávatelia: 4,00
Zadávateľ: Pivovary Topvar
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
V kategórii Inzercia získala najviac bodov práca Radler Cyklo. Zlatý Bažant chcel svoj Radler 0,0% v novej uzatvárateľnej fľaši predstaviť ako ideálny nápoj pre cyklistov. Agentúra Wiktor Leo Burnett sa pozrela so histórie a zistila, ako vznikol Radler. V lete roku 1922 dochádzali nemeckému hostinskému Kuglerovi zásoby piva práve vtedy, keď pred hostincom zastavili cyklisti. Krčmár si spomenul na zásoby citrónovej limonády v pivnici a zmiešal ich zo zvyšným pivom. Hrdo vyhlásil, že vymyslel nový osviežujúci nápoj s nazval ho Radlermass (Radler – cyklista, Mass – liter piva).
Názov práce: Radler Cyklo
Kategória: Print
Počet bodov: Agentúry: 5,00 / Zadávatelia: 4,00
Zadávateľ: Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Agentúra MUW Saatchi & Saatchi odkomunikovala netradične službu operátora Slovak Telekom - „nový telefón už po roku viazanosti“. Mladým ľuďom, ktorí si potrpia na najnovšie telefóny, ukázala, že môžu mať Mobilný románik s novým zariadením na mieste, kde si reálne hľadajú vzťahy - na sociálnej sieti Tinder. Agentúra na Tindri vytvorila fiktívne profily mladých ľudí, keď si záujemca o zoznámenie klikol na profil alebo mu dal like, dozvedel sa, že to bude iná láska a získal informácie o kampani.
Názov práce: Mobilný románik
Kategória: New media
Počet bodov: Agentúry: 4,25 / Zadávatelia: 5,33
Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Najviac bodov pozbierala v júni za svoje kampane agentúra MUW Saatchi&Saatchi, ktorá sa stáva Agentúrou mesiaca. Ocenenie získava každý mesiac tá agentúra, ktorá získa najvyšší súčet bodov za svoje práce, ktoré sa umiestnia na prvých troch priečkach v každej kategórii.
Všetky hodnotené reklamné kampane si môžete pozrieť na tomto linku.