youtube.com
StoryEditor

Značky oslavujú Olympijské hry v Riu. Tú sú ich najlepšie reklamy

29.07.2016, 11:40
Najviac využili kultúrny moment módne a športové značky. Pozrite si výber tých najlepších.

Marketingové oddelenia namierili svoje hľadáčiky na Olympijské hry v Rio de Janeiro a pustili sa do toho celkom rázne. Podľa adweek už teraz Youtube zaznamenal celosvetovo 7,8 miliárd videní videí na tému Olympijské hry a uvádza, že 5% z nich boli reklamné videá. Najčastejšie využívajú tento kultúrny moment športové alebo módne značky, paradoxom ale je, že medzi piatimi najsledovanejšími videami je iba jedno, ktoré patrí sponzorovi hier - Visa. Medzi top päť sa dostali Puma, Adidas, Nike a Under Armour. 

Reč o tom, ako využívajú značky kultúrne momenty, bola aj tento rok v Cannes. Za ukážkový príklad, ako dokáže značka vyťažiť z momentálnej udalosti (či už kultúrnej, spoločenskej, súčasného globálneho problému a podobne), bola kampaň OptOutside, v ktorej sa viacerí predajcovia spojili, aby zatvorili svoje obchody a to práve v najväčší nákupný deň v Amerike - na Black Friday. Ide o deň, kedy predajcovia otvárajú svoje obchody skoro ráno a mnohí ich nechajú otvorené aj v noci. V tento deň zaručene Amerika zažíva najväčšiu nákupnú horúčku a plne tu platí pravidlo "shop till drop". Predajcovia ale v kampani vyzývali, aby ľudia trávili deň vonku a nie v nákupných centrách a svoje obchody nadrzo zavreli. 

Prinášame vám výber reklám značiek, ktoré sa na vlne Olympijských hier a súčasného kultúrneho momentu zviezli ešte predtým, než vôbec začal. Tu sú tie najlepšie:

Gillette - Pretty isn’t Perfect

Gillette vo videu sleduje životy známych športovcov z rôznych krajín sveta. Vo videu sú ukázané ich slabé momenty, problémy a boje, ale aj osobné víťazstvá a úspechy. Hlavnou myšlienkou kampane je, že aj keď v snahe zdokonaliť sa nedosiahneme hneď najlepšie výsledky, netreba sa vzdávať. Video má tri minúty, počas ktorých by ste značku hľadali len márne. Tá sa objaví len na záver. O akú značku ide, môžete tipovať aj počas videa, keď sa jednotliví športovci pred zrkadlom holia, avšak je ukázaný len akt holenia, bez brandingu. Pekná práca. 

Gatorade - The Boy Who Learned to Fly

Gatorade v sedemminútovom animovanom filme predstavuje život a kariéru najrýchlejšieho muža planéty Usaina Bolta. Video sa sústreďuje na jeho detstvo, strach z neúspechu a hviezdnu kariéru. Ide o ukážku dlhometrážneho online videa, o ktorom začína byť v odborných kruhoch čoraz častejšie reč. Obavy sú oprávnené a teda, či ľudia sú pripravení venovať toľko času jednému videu. Gatorade sa to ale podarilo, video totiž obiehalo v posledných dňoch internet a jeho exekúcia tiež stojí za zmienku. Je animované a rozpráva cestu za slávou najrýchlejšieho bežca. 

Always - #LikeAGirl Keep Playing

Always pokračuje v kampani #LikeAGirl a podporuje dievčatá v tom, aby so športom neprestávali. Ide o pekne využitý moment, a niekedy stačí iba obmena súčasnej kampane. P&G, koncern, do ktorého patrí i značka Always, patrí k firmám, ktoré sa výrazne zapájajú do konverzácie na sociálne témy a práve na tom si postavili svoj marketing. Pred niekoľkými rokmi zmenili svoj koncept reklám (známy koncept Thank you Mum je jeden z najdojímavejších na svete a v ňom pokračuje P&G i na Olympijských hrách). Značka Always si tiež prešla svoju cestu premeny. Z reklám, v ktorých sme mohli vidieť nádherne art directorsky vyzobrazené dámske vložky, prešli na reklamy, v ktorých sa venujú sociálnym témam. Momentálne chcú pomôcť mladým dievčatám upevniť sebavedomie v maskulínnom svete. A tak vznikol koncept LikeAGirl, v ktorom pokračuje značka i v Riu. 

Channel 4 - We’re the Superhumans

Channel 4  odvysielal upútavku na paralympijské hry, ktorá je oslavou odvahy a odhodlania. V hudobnom videu sa predstavia nielen paraolympionici, ale aj iní ľudia, ktorí napriek ťažkému osudu zvládajú život s úsmevom. Hlavným heslom kampane je slogan  „I can“. Viac sme o kampani písali tu.

Samsung - The Chant

V tomto videu sprevádzame 19-ročnú atlétku Margret Rumat Rumat Hassan, ktorá na olympiáde reprezentuje Južný Sudán ako prvá športovkyňa od jeho osamostatnenia sa od Sudánu v roku 2011. Kým sa pripravuje na svoje vystúpenie, vloží si do uší bezdrôtové slúchadlá od Samsungu. V nich počuje skandovanie svojho mena a kamera prestriháva na zábery ľudí v Južnom Sudáne, ako na uliciach podporujú svoju športovkyňu.

Nike - Just Do It Greece

Video vzniklo s úmyslom podporiť a inšpirovať profesionálnych športovcov aj amatérov, aby sa nenechali definovať prostredím, v ktorom vyrastajú, ale aby nasledovali svoje sny. Atléti vystupujú na spustnutom olympijskom štadióne v Aténach, ktorý odráža súčasnú ekonomickú situáciu Grécka. Nike však gréckym športovcom odkazuje: Just do it.

Lacoste - Support with Style

Lacoste vytvorilo oblečenie pre olympijský tím Francúzska. V tomto videu podporujú francúzskych športovcov ich fanúšikovia tancom na rôznych miestach v Paríži. Takto vyzerajú Olympijské hry v podaní módnej značky. 

01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 02 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla 03 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú." 04 - Modified: 2023-10-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Power of Sound 05 - Modified: 2023-10-27 08:10:14 - Feat.: - Title: Digitálny stage na Stratégie Fórum ukázal, že reklama v podcaste naberá na sile
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 13:05