StoryEditor

Nemajú ani 30 a ich reklamy už videl svet. Pozrite si mladé slovenské talenty

25.08.2016, 15:39
Prinášame prehľad mladých slovenských talentov, ktoré uspeli vonku. Aké robia reklamy a čo by chceli dosiahnuť?

V Stratégiách sme pripravili rebríček mladých ľudí do 30 rokov, ktorí pracujú v reklamnej brandži a už o nich počuli na uznávaných reklamných festivaloch.

archív

Matej Králik

Momentálne pracuje pre: Apple Pie

Ocenenie:

Zlatá pecka 2014 – shortlist Kampaň

Golden Drum 2015 – shortlist – Film

Práca: Hľadá sa Tibor

Pozícia: art director

"Tým, že som poznal detailne príbeh Tibora, bola práca na tomto projekt o to intenzívnejšia, nebola to klasická reklamština, hovorili sme jeho skutočný príbeh, ktorý bol veľmi silný, som rád, že sa nám ho podarilo povedať tak, ako sa nám podarilo."

archív

Ivana Pacoňová

Momentálne pracuje pre: Core4/tell it online

Ocenenie:

Facebook Studio Awards - finalist 2014

2x Zlatá pecka 2015

Práca a pozícia:

Majákový web (spoluautor):

Video spustíte kliknutím na obrázok.

"Na majáku bolo najťažšie asi to, že išlo o interný job. Práve pri tých totiž nie ste limitovaný vôbec ničím a môžete sa doslova kreatívne vyblázniť. Po presne vymedzených zadaniach od klientov je síce takáto „kreatívna sloboda“ vždy príjemnou zmenou, ale  zároveň vie človeka aj mierne zaskočiť a spomaliť. Kým si totiž len ujasní, čo vôbec hľadá, stratí dosť času."

Viva Musica Beethoven (autor):

Video spustíte kliknutím na obrázok.

"Beethoven bol prekvapivo jedna z tých kampaní, ktorá bola od začiatku až do konca takmer bezproblémová. Pri vymýšľaní sme sa všetci dobre zabavili a myslím, že to bolo cítiť aj na prezentácii, pretože po jej skončení sme sa s klientom na myšlienke ihneď zhodli. Najlepšou časťou však bola samotná realizácia, kedy sa Richard Stanke svojej úlohy zhostil fakt bravúrne a celé točenie videí doslova „odsýpalo“.

Akú reklamu by ste ešte chceli urobiť?

Som fanúšikom goodvertisingu a myslím si, že to je práve ten smer, ktorým by sa mala dnes komunikácia značiek uberať. Takže určite by som sa rada podieľala na reklame, ktorá nie je nielen pekná a funkčná, ale pomôže búrať názorové stereotypy v spoločnosti alebo naopak rozvíri diskusiu o témach, na ktoré sa akosi dočasne pozabudlo. Skrátka takú, ktorá primárne obohatí spoločnosť, nie len značku.

 Máte reklamný sen?

"Pravdaže mám, ale príliš vás ním neohúrim. Je to totiž niečo, o čom sníva drvivá väčšina kreatívcov po celom svete– mať na konte sošku leva z Cannes.  Zatiaľ by mi však úplne stačilo sa ísť do Cannes len pozrieť vďaka výhre v Young Lions."

archív

Leni Ďurkovičová

Momentálne pracuje pre: Respect APP

Ocenenie:

Epica award

Zlatá pecka

Golden Hammer - Diploma

Práca: Najčerstvejšie Tesco

Video spustíte kliknutím na obrázok.

Pozícia: Junior copywriter

"Pre mňa, ako junior copywriterku, pri kampani Najčerstvejšie Tesco bolo úplne skvelé, že v čase, keď ešte neexistoval livestream na Facebooku, sme už vymýšľali live aktivity, ktoré celý živý prenos prostredníctvom FB oživili. Najviac skúsenosti mi dali reakcie fanúšikov v priamom prenose a tímová spolupráca, ktorú si tento FB livestream vyžadoval."


archív

Lenka Slovák Bónová

Momentálne pracuje pre: Respect APP

Ocenenie, práca, pozícia:

PIAF - striebro

Tatra banka - Divadelný spot 

copywriter

Video spustíte kliknutím na obrázok.

„Páčil sa mi proces, ktorým divadelný spot vznikal práve kvôli tomu, že nešlo o tradičnú reklamu - riešili sme scénu v divadle, boli sme na nácvikoch hercov a na záver sme mali možnosť zúčastniť sa premiéry spotu. Bol na nej aj Ľubomír Feldek, ktorému bola nová karta Tatra banky venovaná. Naozaj sa tešil a ľudia naozaj tlieskali reklame v divadle. Bolo to pekné."

Zlatá pecka

Gorila.sk - Vrbovského Píščany

copywriter 

Video spustíte kliknutím na obrázok.

„Nízkobudgetové produkcie mám rada, pretože nie som len "agentúrnik" a na scéne musím makať. Na reklame robil super tím nadšených ľudí a ja som v kreditoch v jednej kolonke spolu s Patrikom Vrbovským. To je ako splnený sen, ktorý som nikdy nemala.“

Zlatá pecka

Brani Gröhling - Ak by som bol/bola lesba/gej? Zmení sa niečo? 

copywriter

Zlatá pecka

„Na reklame je asi najkrajšie to, keď naozaj pomáha, takých by som chcela robiť viac. Na tejto konkrétnej kolegovia venovali energiu tomu, aby zháňali osobnosti, ktoré sme na úvod kampane potrebovali, a aby nadchli spolupracovníkov, ktorí do projektu išli dobrovoľne. Ťažké bolo samozrejme čítať si nenávistné komentáre ľudí, ktorých názor nejaká kampaň zmeniť nedokáže. Ale bolo super, keď som si čítala reakcie ľudí, ktorých naozaj dojala podpora ich spoluobčanov.“

Zlatá pecka

Svet zdravia - Medik roka 

copywriter

„Tento plagát pre študentov medicíny vznikol klasickou reklamnou cestou a klient aj my sme sa z neho tešili.“

archív

archív

Maroš Hamorský

Momentálne pracuje pre: ZARAGUZA

Ocenenie:

Golden Hammer – zlato

Práca: Fofola klávefnica

Pozícia: copywriter/ideamaker

Video spustíte kliknutím na obrázok.

„Prišiel som do Zaraguzy v čase, kedy vrcholila prvá vlna kampane Fofola a pripravovala sa druhá. Napadlo mi vtedy urobiť klávesnicu pre smartphony, ktorá by automaticky prekladala vpisovaný text do fofolštiny. Kampaň sa nám tak podarilo dostať do každodenného života cieľovky. Verím, že aj tento fakt prispel k tomu, že kampaň Fofola získala, okrem iných ocenení, aj zlato na Golden Hammer. Najťažšie na Fofole klávefnici bolo to, čo na väčšine prác: vymyslieť ideu.“

Máte reklamný sen?

"Raz by som si chcel určite vyskúšať prácu na globálnej kampani pre niektorú zo značiek nachádzajúcej sa na zozname The World’s Most Valuable Brands."

archív

Jaroslav Vígh

Momentálne pracuje pre: ZARAGUZA

Ocenenia:
Golden Hammer - Zlato
Effie Česká republika – Zlato
ADC Creative Awards Česká republika – Striebro

Práca: Fofola

Pozícia: copywriter/ideamaker

Video spustíte kliknutím na obrázok.

„Najťažšie bolo nastaviť koncept – samotný pes Ftefan totiž nie je idea. Museli sme psíkovi vymyslieť charakter s jasnou a ľahko čitateľnou motiváciou. Práve to väčšine dnešných reklám chýba – zaujímavé charaktery, s ktorými by sa divák stotožnil.“

Máte reklamný sen?

„Mám veľmi rád reklamy, ktoré produkujú agentúry ako Droga5, Forsman & Bodenfors či adam&eveDDB. Keď sa raz v našom regióne objaví agentúra, ktorá bude mať skutočnú vôľu robiť takéto kampane, a klienti, ktorí na ne budú mať peniaze a odvahu, splnia sa všetky moje reklamné sny.“

 

archív

Lucia Pazičová

Momentálne pracuje pre: THIS IS LOCCO

Ocenenie:

Špeciálne ocenenie Zlatej pecky 

Práca: Alianca za hovädzinu

"Kampaň sa vymyslela pomerne rýchlo. Výzva bola ubezpečiť klienta, aby sa podujal na kampaň, ktorá má názor a je jemne kontroverzná. Našťastie sa na to s nami dal. Myslím, že je dobré, keď sa značka postaví na niektorú stranu aj vo veciach, ktoré sa jej priamo netýkajú. Výborne to robí například Ikea." 

Máte reklamný sen?

"Baví ma robiť kamapne na myšlienku, ideu, osvetu, menej na produkt. Rada by som robila kampane pre značky, ktoré promo potrebujú, no majú naň len minimálny alebo žiaden budget. Aliancia fair play, Aj ty v it, Slovenská debatná asociácia... Bavia ma aj klienti, ktorí nediktujú, ale radi sa o kampaniach bavia. Union poisťovňa je dobrý príklad. Nesnívam veľmi, pracujem na aktuálnych zadaniach, z ktorých ma niektoré bavia viac a niektoré menej. Na reklame je super, že vám dáva veľkú moc odkomunikovať veci. Ak máte na stole pekné zadanie, ktorého cieľom je vystríhať ľudí, poučiť alebo im povedať nový zaujímavý fakt, dobrou kampaňou sa potom dá reálne niečím pohnúť a dosiahnuť zmenu."

Metodika výberu:

Podmienkou bolo, aby vybraný človek mal do 30 rokov a zastával výraznú pozíciu v reklamnej tvorbe (v reklame), ktorá uspela vonku na uznávaných zahraničných festivaloch.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 05:40