Facebook prichádza v týchto dňoch s novinkou, ktorá má ľuďom umožniť vybrať si, ktoré reklamy sa im majú zobrazovať.
Na svojom blogu okrem samotnej novinky píše aj, ako to chce urobiť. Zjednodušil samotné vypĺňanie formulára, ktorý informuje o tom, aké reklamy chceme vidieť. A teda, ak sa napríklad nezaujímame o mačky či bicykle, tak ich jednoducho odstránime zo záujmov a Facebook nám reklamu na ne nebude zobrazovať.
Gigant chce týmto krokom opäť hájiť záujmy užívateľov a bojovať tak proti reklamám, ktoré jednak spomaľujú načítavanie stránky, či "rozbíjajú" obsah, ktorý chceme čítať, alebo tie, ktoré sa nám snažia natlačiť produkty, o ktoré nemáme záujem.
Facebook ale na druhej strane nebojuje len proti značkám, ktoré nemajú relevantné reklamy, ale aj proti užívateľom. A to tým, ktorí používajú adblock, teda si blokujú reklamy. "Keďže sme dali ľuďom väčšiu kontrolu nad reklamami, tým, ktorí používajú adblock, budeme určitú reklamu aj tak zobrazovať," vysvetľuje Facebook na svojom blogu.
Rozhodnutie odôvodňuje tým, že hlavný dôvod, prečo ľudia začali reklamu blokovať, bolo, že nechceli dostávať otravnú reklamu. Toto v prvom kroku Facebook vyriešil, alebo aspoň sa o to snaží. Namiesto toho, aby Facebook platil adblockerským spoločnostiam za to, aby predsalen zobrazili reklamu určitých značiek, vydal sa opačnou cestou - kontrolu nad tým, aké reklamy sa budú zobrazovať, dal samotným ľuďom.
Facebook si ale tiež uvedomuje, že nasledovné kroky je nutné testovať a sám o výsledku nie je úplne presvedčený. Tak ako to v konečnom dôsledku býva pri každej jeho novinke.
Facebook to v poslednom období s novinkami myslí vážne. Najväčší ošiaľ v týchto dňoch spôsobil najmä novým algoritmom, podľa ktorého bude zobrazovať ľuďom prednostne obsah od priateľov a rodiny, než od médií či značiek - novinka, ktorá spôsobila pohromu na nejednom marketingovom oddelením. V printových Stratégiách, ktoré momentálne pre vás pripravujeme, nájdete aj odpovede na to, ako zmena algoritmu obmedzí najmä malé značky.
A pri reklamách ešte zostaneme. Facebook momentálne testuje desktopové verzie stránok úplne bez reklám, na ktoré sme boli zvyknutí v pravom stĺpci. Jednou z dizajnových zmien, ktoré novinku oznamujú, je, že Facebook nám oddelil profilovú fotografiu od cover photo. Pôvodne bola profilová fotografia umiestnená vľavo dolnom rohu cover photo.