youtube.com
StoryEditor

Nečum a makaj ty hlava instagramotná, hovorí ČSOB v novej kampani pre mladých

22.08.2016, 13:13
Autor:
ebeb
Banka sa rozhodla pre dlhodobý projekt, v ktorom chce vzdelávať študentov.

ČSOB banka chce vzdelávať mladých a pripraviť ich na život už teraz. Prišla s novým projektom, ktorý nazvala Nečum a makaj. 

Banka pripravila sériu videí, v ktorých bude radiť, prečo je lepší vlastný príjem ako rodičovský a ako s ním narábať, píše sa v tlačovej správe. Posolstvo znie: Sekni so sáčkovými polievkami a makaj na sebe s FUN účtom od ČSOB. 

Hlavnú úlohu vo videách hrá práve sáčková polievka, ktorá je dobre známa súčasným študentom. Tá sa prihovára vo videách. Najprv im vyčíta napríklad, že stále berú peniaze od rodičov a nakoniec mladých označí za socku, čo vyžiera mamu a ocka, alebo za hlavu instagramotnú.

Nová tvár konceptu Nečuma Makaj bude motivovať mladých, aby si na seba zarábali aj sami a už teraz pracovali na úspešnejšej budúcnosti. Vonku sú zatiaľ prvé dve videá zo série. 

Nový komunikačný koncept sme sa rozhodli poňať nielen vtipne, ale zároveň aj edukatívne. Ide o dlhodobý projekt, v ktorom budeme študentom radiť vo viacerých oblastiach a motivovať ich, aby už počas štúdia ovplyvnili to, do akej miery sa im bude dariť aj v budúcnosti,“ vysvetľuje riaditeľka Odboru komunikácie ČSOB Andrea Király.

Sáčková polievka má svoj vlastný jazyk, na ktorý v banke stavili a ktorý je blízky študentom. Polievka bude vo videách vtipne radiť, ako sa orientovať v dospeláckom svete. Za kreativitou stojí MUW Saatchi&Saatchi.

„Generácia millennials má svoje špecifiká, o to náročnejšie je ju zaujať. Tvár konceptu je dobre známa všetkým, súčasným aj bývalým študentom, dopĺňa Király.

ČSOB sa tak zaradila medzi značky, ktoré svoju komunikáciu na mladých oddelili od zaužívaného konceptu, podľa ktorého značku poznáme. V prípade ČSOB sme boli zvyknutí na čisté línie, biznisovú komunikáciu s dávnou noblesy. V prípade cielenia reklám na mladých banka upustila od svojho sterilného spôsobu komunikácie a prešla k úplne novému.

ČSOB sa tak radí medzi značky, ktorých komunikácia ide dvomi smermi, jeden pre stálu cieľovku, druhý pre mladých, ktorí len začínajú uvažovať o financiách. Práve tento moment býva pre banky rozhodujúci.

Známy podobný prípad je Tatra banka, ktorú poznáme z kravatovo-sakovej tzv. glass and steel komunikácie zameranej na úspešnejších, bohatších a tých lepších. Ale v roku 2013 prišla banka s Rytmusovou finančnou akadémiou, kde využila kontroverzného rapera Rytmusa. Kampaň bola tiež zameraná na študentov a rovnako stavili na dvojlíniovú komunikáciu. Študenti dostávali rôzne otázky z finančníctva, za správne odpovede mohli vyhrať finančnú odmenu 1 euro, ktoré bolo pripísané na účet. Aj v tomto prípade bolo cieľom banky, aby si študenti otvorili účet. To bolo hlavnou podmienkou na to, aby si mohli s Rytmusom chatovať. Výsledkom bolo vyše 20 000 novootvorených študentských účtov (pôvodný cieľ bol 4000 účtov). Mediálne nasadenie, produkcia a vyplatenie prémií vyšlo na 860 000 eur. 

S podobným krokom prišla nedávno Kofola, ktorá rovnako rozdelila svoju komunikáciu pre tradičnú cieľovku a novú - mladú. Na komunikáciu s ňou si vybrala výhradne online prostredie a dobre známe internetové meme - psa Tuna. Pre zvyšok ostali reklamy a staré letné lásky z kúpaliska.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 07:32