V BMW sa v roku 2001 rozhodli pre niečo, čo sa v reklame dovtedy nevidelo. Vytvorili kampaň, za ktorou mali ľudia prísť a sami si ju vyhľadať, a nie kampaň, ktorá by chodila za ľuďmi, ako sme zvyknutí. Úplne tak otočili zaužívaný model reklamy, v ktorom značka urobí kampaň a snaží sa ňou osloviť čo najviac ľudí. V BMW a americkej agentúre Fallon na to išli opačne.
Vznikla séria ôsmich desaťminútových filmov BMW Films The Hire, ktorá bola zároveň kampaňou. Ňou chceli vytvoriť novú značku BMW pre mladých. Filmy sú akčné a každý rozpráva jeden krátky príbeh. Samozrejme nechýba automobil. Dnes večer po 15tich rokoch uvádzajú ďalšiu - deviatu časť.
Ako to bolo naozaj s kampaňou a prečo sa vtedy zakladateľ Wieden + Kennedy postavil za kampaň v Cannes a vytvoril pre ňu zvláštnu cenu Titanium, ktorá existuje dodnes, sa dočítate v najnovšom Nedeľnom SeMinári, ktorí exkluzívne nájdete len u nás v blogoch.
Nateraz je vonku "iba" trailer k očakávanej deviatej časti série, večer bude oficiálne predstavený samotný krátky film.
Pozrite si trailer: